28 d’octubre del 2018

TURÓ DE BOIXADORS (847,5 m) per la pista de Cal Ventura GR7

CIM: TURÓ DE BOIXADORS (847,5 m) per pista Cal Ventura (GR7)
VÈRTEX GEODÈSIC: 275108001
COORDENADES CIM: 1º 34' 29.01092''E / 41º 46' 13.97745'' 0º -56' 58.40088'' N
COMARCA: Anoia
DESNIVELL: +279 m
HORARI: 1h 28 min (46 min + 42 min)
CARTOGRAFIA:

Ascensió al Turó de Boixadors (847) des de Seguers Sant Pere Sallavinera, al nord de la comarca de l'Anoia seguin el traçat del GR7.
La població esta a uns 4km de Calaf.
El Turó de Boixadors es troba en la confluència de les serres de Boixadors i de Montaner, de la qual ho separa el Coll del Castell
Nota: Donat el curt recorregut es pot completar la sortida amb l'ascensió al Turó de Can Prat (593,1 m) i Puig Pedrós (638 m) al municipi d'Aguilar de Segarra (Bages)

Autovia A-2 de Barcelona a Lleida, fins sortida a Calaf per continuar per l'eix transversal en direcció a Manresa. En la sortida de Sant Pere de Sallavinera cal seguir en direcció a l'estació ferroviària de Seguers (BV-3051) on es pot aparcar el cotxe.

Rodalies de Catalunya / RENFE línia R12 fins l'estació Seguers -Sant Pere Sallavinera. Només dos o 3 trens al dia s'aturam a l'estació

Des de Sant Pere Sallavinera cal seguir les indicacions del GR7 fins sota mateix del cim.
0 min: Inici de la pista a Calç Ventura (569) Segueixo uns metres per la pista de terra i de seguida prenc un desviament a la dreta per un camí de terra, seguint la sendera GR-7.
Al final del camí creua una carretera (pal indicador) que procedeix de l'estació de Seguers i continuar recte per una pista de terra en direcció a Calç Gironella, deixant a la dreta uns panells solars.
Nota: sortim de l'estació s'evita baixar al poble tota vegada que el GR/ pasa al costat de les vies del tren evitam 1 km del recorregut
13 min:
Calç Gironella (658) pas per la dreta de la masia cal seguir la pista (sendera GR-7) que es dirigeix al Turó de Boixadors.
38 min:
Coll del Castell (800,9) ampli serral (pal indicador) amb una masia en ruïnes, situat entre el visible Turó de Boixadors a la dreta i la serra de Montaner a l'esquerra. Deixar el GR-7 i seguir la pista de la dreta (tancada al pas de vehicles amb una cadena) fins el cim.
46 min:
Turó i castell de Boixadors (847,5 m).
Descens pel mateix itinerari de l'ascensió

Motxilla, sabatilles de trekking, aigua, telèfon, màquina fotogràfica.

Tor l'any tot i que a l'estiu s'aconsella fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.

St. Pere Sallavinera
Restaurant La Pala. C/ Raval, 1. Telèfon: 938 698 828

Calaf, capital de l'Alta Segarra.

Mercat de Calaf. Cada dissabte de l'any!. Des de l'any 1226 se celebra cada dissabte el tradicional mercat de Calaf, conegut arreu per la popular llegenda on Apel·les Mestres és l'autor i protagonista de l'obra.
La plaça dels Arbres i el Raval de Sant Jaume s'omplen de diversitat de colors i olors amb quasi un centenar de parades de tota classe de productes: fruites i verdures, articles d'artesania, pastisseria, marroquineria, música, roba, sabates, etc