28 d’octubre del 2018

PIC DEL PORTARRÓ (2.734,3 m) des de el refugi Mallafré

El cim des de el Portarró

CIM: Pic del Portarró (2.734,3 m) des del refugi Ernest Mallafré
VÈRTEX GEODÈSIC:
COORDENADES CIM:
COMARCA: Pallars Sobirà
DESNIVELL: + 840 m
HORARI: 3h 17min (1h 47 min + 1h 30 min)
CARTOGRAFIA:

Des de Barcelona, Cervera, Agramunt, Artesa de Segre, Tremp, Pobla de Segur, Gerri de la Sal, Sort, Llavorsí, la Torrassa (Km. 154 de la C13) seguir a l'esquerra LV 5004 fins Espot.

Des de Lleida: Balaguer, Artesa de Segre, Tremp, Pobla de Segur, Gerri de la Sal, Sort, Llavorsí, la Torrassa (Km. 154 de la C13) seguir a l'esquerra LV 5004 fins Espot.

De Barcelona a Lleida es pot fer amb tren d'alta Velocitat o en regionals. Des de Lleida cal seguir en Bus fins Espot.

0 min: L'itinerari s'inicia al Refugi Ernest Mallafrè (1893,3 m) seguin la pista que es va construir per que el dictador Francisco Franco fes d'inauguració del Parc Nacional de Sant Maurici i que creua tot el parc fins Aigüestortes.
5 min: Trencall. Cal seguir per la pista que segueix en para-lel a l'estany de Sant Maurici per un bosc d'avets.
18 min: S'arriba a un curs d'aigua (Ribera de Subenuix) que cal travessar. Bifucarcío a l'esquerra que cal deixar
40 min: A la dreta neix un camí en direcció al refugi d'Amitges que cal deixar seguin en direcció al Portarró d'Espot. La pista i a trams sender va fer siga sagues que en algúns punts poden evitar, sempre en direcció al Portarró
1h 15 min: Portarró i estanyol d'Espot (2.427,6 m). Aqui es deixa la pista que baixa en direcció al llac i refugi l'estany Llong i Vall de Sant Nicolau per seguir un sender a la dreta amb un seguit de siga sagues amb força pendent amb direcció al cim.
1h 47 min: Pic del Portarró (2.734,3 m).
Descens pel mateix itinerari de l'ascensió

Motxilla, sabates de muntanya, aigua, farmaciola, bastons, telèfon, màquina fotogràfica. La roba depèn de l'època de l'any tot i que s'ha de tindre present que a l'alta muntanya les variacions meteorològiques son habituals i es presenten sense previ avis pel que cal anar preparats.

Estiu. A la resta de l'any s'ha de tindre present la neu especialment entre octubre i abril

A espots hi ha diversos restaurants tot i que també al refugi es serveixen menjars