28 d’octubre del 2018

MONTPEDRÓS (348,1 m) o TURÓ DE SANT ANTONI (351,8 m) des de Sant Vicenç del Horts

CIM: Turó de Sant Antoni (351,8 m.) / Montpedrós (348,1 m.) o TURÓ DE SANT ANTONI (351,8 m) des de Sant Vicenç dels Horts
VÉRTEX GEODÉSIC: Sant Antoni: 285127001. Montpedrós: 285127002
COORDENADES CIM: 41º 22' 10 0 N 2º 03' 10 4 ' E
COMARCA: Baix Llobregat
HORARI: 1h 56 min. (1h 06 min. + 50 min.)
DESNIVELL: +321, 7 m.
CARTOGRAFIA:
ftp://geofons.icc.cat/fitxes/XU/ETRS89/285127001.pdf

El Montpedros o Ermita de San Antonio és una muntanya entre els municipis de Santa Colma de Cervelló, Sant Vicens dels Horts i Torroellas de Llobregat.

A2 fins la sortida a Sant Boi de Llobregat (entre els km. 602 i 603), on seguirem la C245 per un cop al Pont de Sant Boi, sobre el Llobregat , continuar per la BV2002 fins a Sant Vicenç dels Horts.
La BV-2002, que uneix el municipi amb Sant Boi de Llobregat; la N-340, que enllaça amb els Quatre Camins cap a l'AP-2 i l'Autovia del Baix Llobregat (A-2).

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Ferrocarril
Ferrocarrils de la Generalitat. Estació Sant Vicenç dels Horts
Autobús
Tres autobusos interurbans, L-76 (Oliveras, S.L), L-61 (Soler i Sauret, S.A) i N-51..

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
Aquest recorregut esta senyalitzar com PR (senyals grogues i blanques)
0h.00min.: L'itinerari s'inicia al aparcament dels Estació Ferrocarrils de la Generalitat (30,1 m.).:Creuar la via pel pas subterrani i seguim les senyals del PR que ens indican cap a l'esquerra fins que mes endavant es transforma en un camí que va paral.lel a la via del tren.
0h 10 min.: Carretera a Torrelles de Llobregat que cal creuar per un pont. El sender es transforma en pista, la ruta segueix recta en un parell de minuts seguim a la dreta pujant, passen per algunes cases sempre al costat de les marques del PR.
0h 24 min.: Urbanització. Cal seguir pel carrer Jaume I sempre en pujada fins el final del carrer on comença una pista, Seguim per sota una línia elèctrica. Seguir pel camí tancat amb una cadena.
0h 40 min.: Gir a la dreta en forta pujada, troben el GR92 (pintura vermella i blanca). Continuar recte. El sender es estret i en pujada.
0h 58 min.: Runes. El camí va carenejant en direcció al cim amb un tram aeri.
1h 06 min.: Cim Turó de Sant Antoni (351,8 m.) Cim Montpedrós (348,1 m.)
Descens pel mateix camí de l'ascensió.
Si es va en transport públic es pot baixar per l'altre vesant per una pista ampla fins la Colònia Güell on ja estació dels Ferrocarrils de la Generalitat i ens permeta visita la interessant Colònia.

ÉPOCA ACONSELLABLE PER FER L'ASCENSIÓ
Tot l'any. A l'estiu amb força calor s¡aconsella fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.

Motxilla, gorra o barret. pals, Cal dur roba protectora del vent. Es aconsellat el calçat de trekking. També recomanem dur una telèfon, farmaciola, crema solar, màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

Al cim poden visitar, aprop-anse per la banda nord a la “Pedra Gravada de Montpedrós
Si s'ha arribat amb transport públic s'aconsella baixa a la Colònia Güell i fer la visita.