28 d’octubre del 2018

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Ribera d'Ebre
DESNIVELL: + 231 m
HORARI: 1h 32 min (48 min + 44 min)
CARTOGRAFIA: Muntanyes de Tivissa (Ed Piolet) E 1:15.000

AP7 fins a l'Hospitalet de l'Infant, sortida 38 seguim per la C-44 Vandellòs – Tivissa.
AP7 fins a Tortosa, seguim per la C-12 direcció Benifallet, Rasquera i Tivissa.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Rodalia de Catalunya (R15). Estació de Móra la Nova. A l'estació, en arribar-hi el tren, en surt un autobús fins a l'estació d'autobusos de Móra d'Ebre on hi ha servei fins a Tivissa. EmpresesHIFE i Empresa Plana,SL.

Ofereix un servei des de Móra d'Ebre i diàriament des de Barcelona.
Ofereix servei des de Móra d'Ebre i l'Hospitalet de l'Infant.

Ruta molt variada, amb molt bones vistes de les parets i la vall, per camins, corriols i pistes. Si es volgués reduir el temps d'ascensió es pot arribar amb vehicle a la Font de Sant Blai. Durant el recorregut podrem pujar al cim de Sant Blai, sobre de l'ermita i veure arbusts de diferents tipus, romaní, farigola i espígol, alzines, pins i roures.
0 min: marquesina parada servei autobús (306,52 m). Cal continuar pel carrer Freginal amunt fins al final, després continuem pel carrer del Vial.
0 min 50 seg: carrer del Vial, a la dreta fins que passat el Bar Restaurants Missamaroi, trobem un pal indicador a l'esquerra que indica Sant Blai, GR7, coves de Vilella i Rasquera. Cal seguir aquest camí.
2 min: La pista cimentada que seguim passa al costat del Mas de la Marca de Dalt punt on finalitza la part cimentada, al davant un pas barrat amb fustes i al costal un pal indicador.
2 min 20 seg: pal que indica: Monegret, coll de la Conca, Fredis i GR, per la qual cosa cal continuar envoltant les parets que s'enlairen sobre Tivissa.
7 min: vistes de la població de Tivissa. El camí inicia un descens en direcció a una pista que neix a Tivissa.
12 min 30 seg: pista cimentada que cal seguir a l'esquerra. Pal indicador: GR, Sant Blai, coves de Vilella, Rasquera. GR7.
13 min 50 seg: pal indicador: Sant Blai, zona d'escalada, Tivissa, l'Ametlla de Mar, cal continuar per la pista.
17 min: panell informatiu. Espai Natural d'interès Natural.
19 min 20 seg: font de Sant Blai. Pal indicador. Cal continuar per la pista.
26 min: a l'esquerra de la pista neixen unes escales al final de les quals hem de continuar a l'esquerra.
26 min 30 seg: ermita de Sant Blai. Cal continuar per la pista o fer-ho per les escales que hi ha a l'àrea de lleure (amb taules) per continuar seguint les marques del GR-7.
43 min: Coll del Ventall (502,7 m) seguir la curta ascensió fins el cim del Coll del Ventall.
48 min: cim Coll del Ventall (532,4 m)

Motxilla, botes de canya alta, pals, aigua, telèfon, màquina fotogràfica, prismàtics. Roba segons l'època de l'any.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER FER LA ASCENSIÓ
Tot l'any. Tot i que a l'estiu s'aconsella fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.

Bar Restaurant 2000 i Pico. (Hi fan un arròs negre sensacional). Un clàssic a Tivissa.
Restaurant-Pizzeria Missamaroi a l'avinguda de Catalunya, s/n. Tel. 977 418 177. Tivissa. (La terrassa exterior té una magnífica vista de les parets i els cims de Roca Verdura i el repetidor (antenes).

Alberg Municipal de Tivissa. Carer Foig, s/n. Tel 977 417 316
Camping de Tivissa. Carrer Foig, s/n Tel 977 417 316

QUÈ HI PODEM VISITAR
El nucli històric de Tivissa
Església de Sant Jaume (conté una església dins d'una altra).