29 de gener del 2021

CIM: El Repetidor (208,2 m) des de La Torre del Espanyol per la Punta del Frare.
COORDENADES CIM:
VÈRTEX GEODÉSIS:
COMARCA: Ribera d'Ebre
RECORREGUT: 9.200 km
HORARI: 2h 36 min (1 h 18 min + 1 h 18 min)
DESNIVELL: +112 m
CARTOGRAFÍA:

ÀCCES PER CARRETERA
Barcelona a Tarragona i Reus (Varis itineraris) . Des de Reus per la N-420 fins a Mora d'Ebre per seguir per la C12 fins Vinebre i continuar per la T-714 fins a La Torre de l'Espanyol.

ÀCCES AMB TRANSPORT PÚBLIC
En tren
Rodaliesde Catalunya línia R15 fins Mora la Nova, Cal continuar en autobús amb l'empresa Plana.
Autobús
Empresa Plana tel 977 553 680. LInia: L0599 (parades a l'estació de Mora la Nova i estació autobusos Mora d'Ebre).
Taxis
Ascó: Miquel Tel 659 479 771

Ruta curta fen tres cims i que es pot completar fen una ruta circular amb ascensions a la Bruixeta (189,1 m).
Un cop baixar del cim de la Bruixeta es pot continuar en direcció a Vinebre fins una basa on surt una pista direcció a La Torre del Espanyol.
0 min: Plaça de la Pau (Ajuntament) 155,8 m, cal anar fins la zona esportiva pel carrer del Portal i la carretera Vella fins la zona esportiva (140,4 m) que es deixa a la dreta per seguir fins la carretera T-714
10 min: Carretera T-714 (129,4 m). Creuen i seguin pel camí que es te enfront giram a l a dreta davant de una granja que es volta per la dreta seguint el camí principal una pista de terra en ascensió en direcció al barranc de la Torre.
25 min: barranc de la Torre. La pista fa un revolt tancat a la dreta fins el Mas Pericay.
31 min: Can Pericay. Intersecció seguir a l'esquerra.
48 min: Drecera al cim de la Punta del Frare
49 min: Cim de la Punta del Frare (231,6 m)
50 min: baixem al peu de la drecera per la que en pujat i seguint la pista (camí de Vinebre a Cabacés) a l'esquerra direcció Vinebre.
59 min: Rótul Canta-ranes seguir fins el cim
1 h 01 min: Cim de Canta-ranes (236,2 m)
1 h 03 min: tornen al punt on està el Rótul Canta-ranes seguin per la pista a l'esquerra.
1h 13 min: pista a la dreta en direcció al Repètidor
1h 18 min: Repetidor (208,2 m)
Descens pel mateix itinerant de l'ascensió tot i que hi ha alguna altre possibilitat senyalitzada.

Aquesta ruta es pot fer tot l'any.

Motxilla, gorra o barret, sabatilles de trekking, farmaciola, pals, telèfon, càmera fotogràfica També recomanem dur pals, telèfon, farmaciola. Cal dur aigua i ganyips. Roba depenen de l'època de l'any.

ON DINAR
La Torre de l'Espanyol
Bar LaSocietat ( NO avaluat com restaurant)