29 de gener del 2021

CANTA-RANES (236,2m) des de la Torre del Espanyol per la Punta del Frare

CIM: Canta-ranes (236,2 m ) des de La Torre del Espanyol per la Punta del Frare.
COORDENADES CIM:
VÈRTEX GEODÉSIS: 252135001
COMARCA: Ribera d'Ebre
RECORREGUT: 7.400 km
HORARI: 1h 50 min (55 min + 55 min)
DESNIVELL: 100 m
CARTOGRAFÍA:

ÀCCES PER CARRETERA
Barcelona a Tarragona i Reus (Varis itineraris) Des de Reus per la N-420 fins a Mora d'Ebre per seguir per la C12 fins Vinebre i continuar per la T-714 fins a La Torre de l'Espanyol.

ÀCCES AMB TRANSPORT PÚBLIC
En tren
Rodaliesde Catalunya línia R15 fins Mora la Nova, Cal continuar en autobús amb l'empresa Plana.
Autobús
Empresa Plana línia: L0599 (parades a l'estació de Mora la Nova i estació autobusos Mora d'Ebre
Taxis
Ascó: Miquel Tel 659 479 771

Ruta curta fen dos cims i que es pot completar fen una ruta circular amb ascensions a la punta de la Senyera (208,8 m), el Repetidor (208,2 m) i la Bruixeta (189,1 m).
Un cop baixar del cim de la Bruixeta es pot continuar en direcció a Vinebre fins una basa on surt una pista direcció a La Torre del Espanyol.
0 min: Plaça de la Pau (Ajuntament) 155,8 m, cal anar fins la zona esportiva pel carrer del Portal i la carretera Vella fins la zona esportiva (140,4 m) que es deixa a la dreta per seguir fins la carretera T-714
10 min: Carretera T-714 (129,4 m). Creuen i seguin pel camí que es te enfront giram a l a dreta davant de una granja que es volta per la dreta seguint el camí principal una pista de terra en ascensió en direcció al barranc de la Torre.
25 min: barranc de la Torre. La pista fa un revolt tancat a la dreta fins el Mas Pericay.
31 min: Can Pericay. Intersecció seguir a l'esquerra.
48 min: Drecera al cim de la Punta del Frare
49 min: Cim de la Punta del Frare (231,6 m)
50 min: baixem al peu de la drecera per la que en pujat i seguint la pista (camí de Vinebre a Cabacés) a l'esquerra direcció Vinebre.
59 min: Rótul Canta-ranes seguir fins el cim
61 min: Cim de Canta-ranes (236,2 m)
Descens pel mateix itinerant de l'ascensió tot i que hi ha alguna altre possibilitat senyalitzada.

Aquesta ruta es pot fer tot l'any.

Motxilla, gorra o barret, sabatilles de trekking, farmaciola, pals, telèfon, càmera fotogràfica També recomanem dur pals, telèfon, farmaciola. Cal dur aigua i ganyips. Roba depenen de l'època de l'any.

ON DINAR
La Torre de l'Espanyol
Bar LaSocietat ( NO avaluat com restaurant)