30 d’octubre del 2018

CIM: Punta de Cantallops (852 m) des de Conesa
COMARCA: Conca de Barberà
DESNIVELL: +158 m
RECORREGUT: 4 km 740 (aprox)
HORARI: 1h 52 min (1h 02 + 50 min)
CARTOGRAFÍA: Mapa Comarcal ICC (E.1:50 000)

Situada al Nord de la Comarca la Vila medieval Conesa, es el punt d'inici del recorregut.
L'agricultura és la principal activitat de la població i els conreus per excel·lència són el blat i l'ordi, i també els ametllers. A causa de l'abundància de pasturatges sempre hi ha hagut ramats de bestiar de llana i de cabrum, que constitueixen una bona font de riquesa.
La Punta de Cantallops es el punto culminant de la serra de Teixonera situada entre els municipis de Conesa i Savallà del Comtat .

COM ARRIBAR-HIACCÉS PER CARRETERA
Autovia A-2: Barcelona- Lleida N-II, de Santa Coloma a Conesa
Ctra T2300. De Rocafort de Queralt a Conesa
Autopista AP-2 Sortida 9 (Montblanc): a 22 km // Sortida 10 (El Pla de Santa Maria): a 27 km.

Ferrocarrils de laGeneralitat de Catalunya (FGC) Fins Igualada. On cal fer un primer trams en autobús fins Santa Coloma de Queralt i seguidament des d'aquesta població un altre trajecte fins a Conesa.
HispanoIgualadina fins Santa Coloma de Queralt
L'única línia que arriba a Conesa neix a Santa Coloma de Queralt. A 11 km.
0 min: Hospital de Sant Antoni. Sortir de Conesa por la carretera a Vallfogona de Riucorb (T-243) para a l'arribar a la TV-2244 seguir en direcció a Savallà del Comtat, Anen deixant diversos trencalls seguim recte per la TV-224
26 min: Des prés de pasar una pista a la dreta de la marxa seguim per una pista de terra a mà esquerra, en forte pendent, cami de la Serra de Teixonera divisan sobre un turo Savallà del Comtat, el castell comtes de Savallà, i les antenes de telefonia. No abandonen la pista principal deixan trencalls a dreta i esquerra, fins un pla.
45 min: Pista asfaltada de Segura a Savallà del Comtat que seguiren per l'esquerra, durants uns 500 metres, visionan el poble de Segura
50 min: Deixen la carretera i seguim per un cami a l'esquerera pasan, poc després, per unes runes ,
53 min: Camp de conrreu on finalitza el cami ample. Entrar al bosc per la dreta per on anem millor fins el final del pla.
1h 02 min: Punta de Cantallops
Descens pel mateix itinerari.

Pot fer-se l'ascensió amb sabatilles esportives i sense gaire equipament donada la proximitat de la població. L'únic aconsellable es la màquina fotogràfica i els prismàtics.

Tot l'any

FLORA I FAUNA
Els conreus com principalment de cereals i alguns arbres fruiters i vinya tot i que no én grans extensió.
La flora de la zona es variada amb presència de roures, pins, alzines, freixes, pollancres i matoll baix com el galzeran, grèvol, savines i aromàtiques com la farigola, espigol i romaní...També es terreny amb el que amb condicions favorables ja bolets.
Pel tipus de terreny la fauna es centra amb conills, porc senglar, perdius, guineus aus rapinyaires, ratolins...
A Conesa

Café de Conesa , a la Plaça Major, 5.
Tel: 977 898 009 / 633 336 137. Cuina tradicional catalana
conesarest@gmail.com

A Santa Coloma de Queralt

Hostal Colomí. Raval de Jesús, 10. Tel. 977 880 653

El nucli històric de Conesa que va ser declarat Bé Cultural d’Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya.