29 d’octubre del 2018

COMARCA: Baix Llobregat
DISTANCIA: 12, 900 Km.
DESNIVELL: 470 m.
HORARI: 2h 35 (1h 45 + 50 min)
DIFICULTAT: fàcil

INTRODUCCIÓ
Ruta que transcorre en bona part per la reserva de gran valor ecològic del Puigventós. Durant el recorregut, que també es pot fer amb bicicleta tot terreny es té una imponent vista de Montserrat.

Per l'autovia A-2 fins a la sortida 582a (Manresa) i des d'aquí per la carretera C-55 fins a Olesa. Un cop a la població, cal adreçar-se a l'institut de batxillerat, on es podrà aparcar el vehicle.
TRANSPORT PÚBLIC
Es parteix d'Olesa de Montserrat (124 m.). S'hi pot arribar en tren amb les línies S4 i R5 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

0 min (149 m). Institut de batxillerat: Cal pujar pel carrer Vall d'Aran, que esdevindrà d'Occitània més endavant. En arribar a la piscina, es gira a l'esquerra pel carrer Bages, després se segueix remuntant a la dreta pel d'Urgell i s'accedeix a la part de darrere del pavelló esportiu: cal agafar la pista que hi ha al seu costat en direcció nord.
10 min (185 m): Es trenca a la dreta (E) per una pista que s'enfila al Puigventós (indicacions).
41 min (321 m): S'entra a la reserva de Puigventós. Es continua ascendint per la pista.
58 min (390 m) : En arribar al coll de les Espases, se segueix per la dreta (E).
1h 10 min (437 m): . Pla del Fideuer. Als pocs metres es continua recte per la mateixa pista seguint les indicacions cap al Puigventós.
1h 12 min (446 m): La pista acaba en una esplanada al fons de la qual hi ha una altra pista transversal: cal prendre-la a la dreta (SE).
1h 16 min (421 m): Bifurcació. Es puja pel trencall senyalitzat de la dreta (S/SE; indicacions de "Volta al Puigventós - Creu de Saba").
1h 33 min (469 m): Bifurcació. Es segueix a la dreta (O) un trencall senyalitzat que remunta a la Creu de Saba(606,2)

Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant.

Panoràmica de la muntanya de Montserrat. Ermita romànica de Sant Pere Sacama ( si el descens es fa per el pla del Fideuer), completant la volta a la muntanya, marcada, en aproximadament 3h35 min.

Motxilla, pals. gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur telèfon, una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.