21 d’octubre del 2018

VÈRTEX GEODÈSIC: 282128 001
COMARCA: Baix Llobregat /Alt Penedès
DESNIVELL: +306,3 m
HORARI: 2h 10 min (1h 15 min + 55 min)
CARTOGRAFÍA:

Aquest cim, sostre del massís del Garraf-Ordal està a cavall de les comarques del Baix Llobregat i l’Alt Penedès, es troba situat a la serralada litoral catalana, al extrem sud del massís de l’Ordal, a tocar del Parc natural del Garraf. Les seves aigües marxen cap a Sitges per la Riera de Begues, fent-ho al sud i llevant per diverses torrenteres, i al nord i ponent pel Fondo de Matabous.
L’excursió, molt breu, fàcil i senzilla, es desenvolupa per pista amb trams cimentats i asfaltats.
La ruta passa al costat d'una central elèctrica, i un entramat de cables elèctric i torres en un tram a oblidar en a una zona molt castigada per l'acció humana.

Fins a Begues cal arribar des de Gavà.
B20 + C32 i C-234 fins a Gavà seguir sense abandonar-la fin empalmar amb la BV-2041 i ja a Begues ro-deixa la població per la 2411 fins a d'Urbanització Begues -Park.

ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
Rodalies de Catalunya /RENFE fins l'estació de Gavà, on cal seguir en autobús A Begues-Park.

MOHN Tel 902 023 393
Línia 902: Barcelona a Buegues – Olesa de Bonesvalls (Sortida Pl. Espanya)
Línia Gavà – Begues – Olesa de Bonesvalls

0 min: De la parada de l'autobús de la urbanització Begues-Park, a la Plaça d'Avinyonet (351,3 m) seguir a la dreta pel carrer Sos tinent Aguilar Cordero continuam paral·lel a la riera de Can Sadurní
5 min: Creuar l'avinguda Mediterrània seguim recte per sortir de d'urbanització.
7 min: Plaça seguir a l'esquerra pel carrer Tajo. Recorreguts uns 90 A 100 seguir per un carreró a la dreta obert entre les cases.
9 min: Torrent que creuem per entrar a zona forestal.
12 min: Cruïlla, cal seguir amunt per la pista principal a la dreta es va al Pi Gros. L'itinerari comença a fer forta pendent de pujada.
14 min: Seguir pista amunt sense abandonar-la tot i altres bifurcacions fins i tot asfaltades. La pista que seguim està la major part en-cimentada i ja en veu el cim del Montau amb un repetidor al seu cim.
28 min: Pista asfaltada que cal seguir per l'esquerra.
35 min: Deixem a la dreta un desvio en direcció a la Creu d'Ardenya. La pista torna a fer força pujada per la pista asfaltada.
40 min: Bifurcació seguir per la pista asfaltada de l'esquerra que aviat finalitza.
44 min: Pla. Es deixa l'asfalt i cal seguir per la pista de l'esquerra vorejam una central elèctrica.
49 min: Seguir per la pista de l'esquerra deixam la central enrere i retorna el trams de pendent.
53 min: Continuar per la pista de la dreta a trams cimentada a causa de la forta pendent i que ens portarà al cim, el itinerari presenta tobogans
1h 08 min: Per la carena arribem al Pla del cim, amb una caseta de vigilància.
1h 15 min: Cim del Montau (657,6 m).

Motxilla, gorra o barret, ulleres, i roba protectora del vent al hivern. Fora d’aquesta època, es pot anar en calça curta. L’excursió es recomanables fer-la amb botes de tresc. També és recomanable una màquina de retratar, uns llarga-vistes. No trobarem aigua, així que cal dur-la.

El clima és Mediterrani litoral, molt influenciat per la marinada. Terreny molt sec amb poca pluja i on és difícil trobar dies de fred intens, inclòs al hivern. Destaca el vent que hi sovinteja, especialment de marina. La vegetació està composta també de plantes de clima mediterrani humit, amb abundor de pi, garric, boixos i alguna savina.

Tot l'any fora els mesos d'estiu a causa de la calor.

PUNT D'INTERÈS
Les vistes en dies clars són fantàstiques i més tenint en compte l'alçada del cim. Així una mirada a llevant ens permetrà veure tota la plana del Baix Llobregat i del Vallès, amb Montserrat, Sant Llorenç, Montseny, Sant Ramon i Collserola, amb les seves viles i pobles com Sabadell i Terrassa i el delta del Llobregat. Més al sud tenim el massís del Garraf, amb el cim de la Morella i la mediterrània fins la tèrmica de Cubelles. En dies molts clars es por veure la serra de tramuntana a Mallorca.
Ja a ponent veurem els Ports, el Montmell i el Penedès, on hi destaca Vilafranca i cap al nord tenim tota la plana de l’Anoia i al fons els Pirineus orientals

Es interessant a Gavà visitar ParcArqueologic de les Mines de Gavà.