21 d’octubre del 2018

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Terra Alta
DESNIVELL: + 250 m.
HORARI: 55 min. (30 min+ 25 min)
DIFICULTAT: Mitja (per les canals)
CARTOGRAFIA: El Port- Nord 1:30.000. Ed. Piolet

Les Roques de Benet són un conjunt de roca conglomerada calcària de impressionant parets verticals. Visitades per escaladors de tot el món.
La ruta d'ascensió al Castell, vèrtex culminam de Roques de Benet, es curta i no presenta dificultats tret de caiguda de pedres per la canal pedregosa.

Des de Tortosa o Mora d'Ebre seguir a Horta de Sant Joan , Des de Horta seguir en direcció a Arnes fins l'enllaç a la T-330 que creuarem per seguir per una pista asfaltada que s¡endinsa al massís del Port direcció àrea de la Franqueta. En 4,5 km. Sota les Roques de Benet seguiren una senyal que indica cap el mas de les Eres. Segui amunt deixam dos trencalls i en poc més de 2 km. Una fita ven visible indica l'inici de la ruta.

Rodalies de Catalunya fins Tortosa o Mora d'Ebre. Un cop a una de les duges poblacions cal seguir fins Horta de Sant Joan en autobús Companyia HIFE.
Companyia HIFE a Horta de Sant Joan.

0 min: Des de la fita de la pista del Mas de les Eres cal seguir les marques vermelles que cal seguir per un terreny pedregós i en forta pendent.
5 min: Tartera que cal creuar
8 min: A la dreta del camí es pot observar una gran balma. Uns metres per damunt que paga la pena visitar tita vegada que el recorregut al cim es curt. Seguim per la pista.
10 min: La pista surt del bosc per sobre d'una cinglera. Cal seguir les senyals vermelles.
15 min: Collet al peu d0'una canal a la dreta. Continuar per la canal pedregosa amb perill de caiguda de pedres, vigilar on es posen els peus, i algun pas on cal utilitzar les mans per superar uns blocs al mig de la canal.
24 min: Carena un cop finalitza la canal. Davant la Roca del Cap de Gos (286,1 m) i a la dreta la Punta del Faralló (909,4 m). Seguir el camí a l'esquerra que segueix voltam una cinglera fins arribar a una segona canal, molt més curta que la primera, que porta fins el punt més alt de la carena.
30 min: Cim de les Roques de Benet.

Motxilla, botes de trekking (millor de canya alta), pals, aigua, roba pel vent, farmaciola, telèfon, prismàtics ( es molt fàcil veure ramats de cabres salvatges), màquina fotogràfica.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L'ASCENSIÓ
La millor època és la primavera i la tardor. Cal tindre present els dies de vent os s'ha de para compte.

Fonda Miralles (Horta de Sant Joan)
Hostal Casa Barceló (Horta de Sant Joan)