19 de setembre del 2017

PUNTA DE RAUS (1.088,1 m.) des del aparcament del Tossal d'Engrillo

CIM: Punta dels Raus (1.088,1 m) des del aparcament del Tossal d'Engrilló.
COORDENADES CIM:
VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Terra Alta
DESNIVELL: +102 m
HORARI: 1h 26 min (46 min + 40 min)
DIFICULTAT: Fàcil, amb trams aeris.
CARTOGRAFIA:

AP-7 Sortida 40 Tortosa-l'Aldea, N-340, carretera nacional o Carretera C-12 (Eix de l'Ebre) Tortosa-Lleida, un cop a Tortosa seguir per la C12 fins superar el Km. 33 on a l'esquerra surt la N230b /C112 fins a Prat de Comte.
Des de Prat del Comte al aparcament ja uns 12 km Per una pista espectacular, que finalitza a pots metres del cim del Tossal d'Engrilló i punt d'inici de l'ascensió a la Punta del Raus. Cal parar atenció a les pedres que poden despendre i resta en mig de la pista
Des de Prat del Comte seguir la carretera en direcció a Tortosa que deixaren en uns 2,3 km Per una pista asfaltada que surt a la dreta de la marxa (edificació en la cruïlla) després de deixar dos pistes a la dreta la pista fa llaçades en forta pendent fins el Coll de la Carrasqueta (778 m),
Seguir pujant per la pista ja més planera fins el nomenat Pla de la Refoia deixam una pista a la dreta.
9,9 km: Coll de la Refoia (849,8 m). Seguir per la dreta (la pista de l'esquerra ve de Paüls)
11 km: Coll Roig (916,2 m) al costa de la bassa de la Refoia seguir la pista fins en poc més 1km Arribar a un replà sota una caseta contra incendis.
12,4 km: Aparcament (1.030 m) inici de la ruta. A pocs minuts del Tossal d'Engrilló (1.072,1 m).

Rodalies de Catalunya / RENFE fins a Tortosa o Mora la Nova on cal seguir en autobús amb l'Empresa HIFE

0 min: Aparcament del Tossal d'en Grillo (1019,1 m). L'itinerari s'inicia fem un petit descens fins el primer revolt.
1 min: Revolt. Seguir un sender que surt a la dreta seguint la carena fins el final fen descens fins al torrent.
12 min: Torrent. Seguir per l'esquerra el curs del torrent.
14 min: Font del Montsagre d'Horta (939,1 m) (abeurador). Pal indicador. Seguir per la dreta en direcció al Coll d'Atans seguin les marques del PR09 pel mig d'un bosc molt net.
26 min: Pla de la Sorda. Cal seguir pel sender de l'esquerra seguin les marques del PR passant pel costat d'un petit espai cobert.
30 min: Coll d'Atans (1019,1 m). Gran mirador amb la Punta de l'Aigua (1.091,6 m). Seguir en direcció a la carena per l'esquerra,abandonam el PR, que cal volta per sota.
32 min: Coll. L'itinerari segueix pel sender de la dreta fins un petit coll.
34 min: Collet. Amb aquest punt davant s'aixeca la Punta dels Raus. Continuam el flanqueig en direcció al cim.
41 min.: Seguin el flanqueig pel boc s'arriba a una cresta rocosa a la que s'accedeix fen una petita grimpada (2,5 m.) trams aeri pro sens dificultat fins el cim que es pot evitar seguint per l'esquerra de l'aresta.
46 min: Cim Punta dels Raus (1.088,1 m).
Un cop al cims seguin l'aresta es poden assolir en pocs mes de 10 min la Punta dels Llambrars (1.066 m),

Motxilla, calçat trekking, pals, aigua, telèfon, m'aquina fotogràfica,. Roba d'abric segons l'epoca de l'any.

Tot l'any tot i que a l'estiu s'aconsella fer-ho a primera o darrera hora del dia.

Allotjament,restaurant i bar  Ca l’Angels

Allotjament,restaurant i bar  Ca l’Angels
Adreça: c/ Font , 6
Telèfon: 977 428 309

Església parroquial de Sant Bartomeu.