19 de setembre del 2017

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Terra Alta
DESNIVELL: +620 m
HORARI: 2 h 38 min (1 h 28 min + 1 h 10 min)
DIFICULTAT: baixa
CARTOGRAFIA:

L'itinerari s'inicia a l'Àrea de la Franqueta a la vora del riu dels Estrets on hi ha un espai per fer-hi un pícnic i una zona d’estada a més de ser un punt d’inici de moltes excursions.

AP-7 sortida Tortosa des  d’on cal continuar per la C12 direcció Móra i tot seguit desviament a l'esquerra a Orta (oficialment Horta de Sant Joan) per la N-230B.
Un cop a Orta seguir en direcció a Arnes i 2 km i una mica més endavant, a l'esquerra surt una pista asfaltada en direcció Port i Àrea de la Franqueta. Recorregut 9,56 km

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Rodalia  de Catalunya /RENFE,  fins a l'estació de Tortosa des d’on  continuarem amb   autobús de  l’empresa HIFE.

0 min: l'itinerari s'inicia a l’Àrea de la Franqueta (555,3 m). Seguim la pista paral·lela a la riba esquerra del riu dels Estrets.
3 min: bifurcació (562,2 m). Seguim Seguir la pista de l'esquerra al cap d’una estoneta trobarem una carrasca.
6 min : Mas de Quiquet (587,5 m). Seguim la pista amunt. Veurem que fa un seguit de ziga-zagues. Abans del coll del Llop la pista es ramifica. Continuem per la dreta tot i que ambdós camins es tornen a trobar un xic més amunt.
20 min : coll del Llop (697,2 m). Cal seguir la pista fins a sota el cim, a l'Ereta de Tomàs, a 6 km de l'Àrea de la Franqueta.
1 h 20 min : Ereta de Tomàs. (1.045 m). Continuem l'ascensió per l'esquerra. Camí poc senyalitzat però sense pèrdua ja que es veuen les diferents puntes del cim.
1 h 25 min: primera punta de les Crevetes (1.069 m).
1 h 28 min: punta de la Creveta (1.102,2 m).

Motxilla, calçat de tresc,  bastons, telèfon, farmaciola, aigua i  màquina fotogràfica.  Roba segons l'època de l'any.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER  FER L’ASCENSIÓ
La millor època és  la dels mesos de primavera, tardor o hivern. A l'estiu la calor pot ser potent tot i que, atès  el curt itinerari es pot fer a primera o darrera hora del dia.

Av Generalitat, 19-21 – Orta - Tel 977 435 555

Av Generalitat, 19-21 . 43596 Orta - Tel 977 43 55 55
Av del port d'Orta, 41. 43596 Orta
Tel 977 43 53 53

QUE HI PODEM VISITAR
El poble d'Orta de Sant Joan i els museus, Centre Picasso i Ecomuseu dels Ports.
També si es disposa de temps es interessant fer un recorregut per Arnes.