29 de març del 2020

COMARCA: Terra Alta
DES DE: Corbera d'Ebre
DESNIVELL: +395 m
HORARI: 2h (1h 06 min + 54 min)
CARTOGRAFIA: Serres de Pàndols i Cavalls (Ed. Piolet) E. 1:25.000

AP7 i N420: Barcelona , Tarragona, Reus i Corbera d'Ebre

Rodalies de Catalunya / RENFE fins a Mora la Nova (Línia R15) seguin en Transports HIFE fins Corbera d'Ebre

El Punta Redona es troba entre els municipis de Gandesa i del Pinell de Brai, en la serra de Cavalls, una de las zones més sang-rentes de la batalla de l'Ebre.

L'ascensió a la Punta Redona es pot complimenta seguin per la carena el GR 171 fins la Mola d'Irto per coronar els cims de la Carabassa (602,5 m), Mola d'Irto (509,3 m) continuam per el Puig de l'Àliga (484,4 m) i Cim de la Mort (482,6 m) des de el que es pot baixar fins a Gandesa o tornar al punt d'inici a Corbera d'Ebre. Aquest recorregut pot completar-se en unes 5 hores.

També es pot iniciar la ruta a l'ermita de Santa Madrona on es pot arribar amb cotxe.
0 min: Sortida de la Plaça de Catalunya de Corbera d'Ebre pel camí de Santa Madrona fins els safaretjos /abeurador punt amb el que seguirem pel camí del mig per les marques del PR-98.
15 min: pista enquitranada que seguirem amunt en direcció a l'ermita de Santa Madrona
24 min: Àrea de pícnic (molt amplia) i Ermita de Santa Madrona (380 m), Seguir marques PR en direcció al Barranc Tancat fins arribar a un replà .
33 min: Carena que cal seguir a l'esquerra carenejant a l'esquerra el punt més alta de la Serra de Cavalls amb un vèrtex geodèsic i una creu.
45 min: Punt més alt de la Serra de Cavalls. Descens en direcció a una pista. Un cop a la pista cal girar a l'esquerra en ascens per les marques del PR i GR-171-3 (aquest puja des de Gandesa). Més endevant s'abandona la pista seguin en direcció al coll de Cavalls, seguin les indicacions de Sant Jeroni / Ruta de la Pau
58 min: Coll de Cavalls (637,7 m, fita o no) Amb cartell informatius, cal seguir per la carena amunt. La ruta passa per bust “d'en Roland” un escalador local traspassat on es pot trobar el llibre registre.
1h 6 min: Punta Redona (659,2 m) Vèrtex geodèsic.

Motxilla, aigua, bastons, farmaciola, telèfon, càmera fotogràfica llanterna, paravents,. Roba, depenent de l'època de l'any

La millor època es la primavera, tardor i hivern. A l'estiu es millor fer les ascensions a primera o darrera hora per evitar la calor.

A Gandesa
Hotel Piqué
Avinguda Catalunya,68. Tel 977 420 068
Restaurant
Sibarites.Plaça de la Font, 4. Tel 977420515
Bar Jorcar
Plaça de la Farola, 6. Tel 977 420 116. Bons vermuts, tapes...