5 de juny del 2019

LA CREU DE COLLREDÓ (377,3 m) pel barranc de Caputxins

CIM: La creu de Collredó (377,3 m) des de Tortosa pel barranc  de Caputxins.
VÈRTEX GEODÈSIC: 251154001
COMARCA: Baix Ebre
HORARI: 2h 35 min (1h 25 min + 1h 10 min)
DESNIVELL: 370 m

Rodalies de Catalunya /RENFE Línia R16, fins Tortosa

AMB AUTOBÚS
Autocars HIFE

0 min: La tuta s'inicia des de la plaça de l’Ajuntament de Tortosa (8,1 m.) seguin pel carrer de Sant Blai, Cervantes i Poeta Vicent Garcia (raval de la Llet) entrant al barranc del Caputxins.
11 min: Barranc dels Caputxins. iEl camí es bifurca cal continuat recte deixant el camí de Sant Jordi (a la dreta). Recorreguts uns 200 m en una nova bifurcació cal seguir recte epl anomenat camí de Fabara i ignorant a l'esquerra el camí vell de Tortosa.
24 min: El camí que es segueix finalitza al llom devant del barranc de la Llet al que es te que accedir baixam per una sendera,
El camí acaba dalt d’un llom. Al davant tenim el barranc de la Llet, que hem de baixar de través per una sendera.
37 min: Camí a la pedrera, cal seguir pujant.
40 min: Nova bifurcació. Seguir a la dreta pel nomenat camí de les Revoltes Hem de seguir a la dreta pel camí de les Revoltes tot i que també es pot seguir recte tota vegada que ambdós camins es torben més amunt.
49 min: Bifurcació. S'inicia per la dreta l'ascensió per les Revoltes Per la dreta, comencen les Revoltes.
1 h: Fi de les Revoltes on es junta amb l'altre cami que s'ha deixat a la part baixa del barranc. Cal seguir pla fins un camí ample i amb forte pendent per el que seguim a la Petja
1 h 9 min: El camí acaba a la nomenada finca del Moreno. La ruta continua, per la dreta de la caseta passant per dues finques.
1 h 25 min: Camí asfaltat de Coll Redó. Seguir a l'esquerra per pla troban les senyals del GR-192
1 h 30 min: Deixem el camí i pugem per el sender fina la Creu.
1 h 35’ min: Creu de Coll Redó (377,3 m)

Motxilla, sabatilles de senderisme, pals, telèfon, farmaciola, aigua, màquina fotogràfica. Per la roba depenen l'estació de l'any tenim en compte que el vent es un habitual a les Terres de l'Ebre-.

Donat el recorregut es pot fer durant tot l'any tenim en compte que a l'estiu es millor fer-ho a primera o darrera hora del dia.

TORTOSA
El Matadero a la Ramble Felip Pedrell, 94. Tel 977 441 120
També es possible esmorzar de forquilla 6€ (2019)

Hotel Tortosa Parck (**) carrer del Comte Bañuelos, 13 Tel 977 44 61 12

La ciutat de Tortosa te molts racons a visitar com el Castell de la Puda, el pont de ferro, la via verda, el bari antic o el barri jueu...