6 d’abril del 2019

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Baix Penedés
DESNIVELL: +170,9 m
HORARI: 1h 8 min (46 min+ 40 min)
DIFICULTAT: Fàcil
CARTOGRAFIA:

Interessant itinerari amb vistes espectaculars un cop al cim. Tot l'itinerari està marcat amb forces fites (excessiu tota vegada que no te pèrdua)

Per la AP7, N340 o la C31 fins El Vendrell.

Rodalies de Catalunya / RENFE R4 fins El Vendrell. Des de l'estació seguir per la Carretera de Valls, c/ Teixidors, C51 fins el km. 8,365 /espai d'aparcament a l'esquerra al costat de la pista on comença la ruta.

Des de l'estació d'autobús seguir fins la de la RENFE continuam per la Carretera de Valls, c/ Teixidors, C51 fins el km. 8,365 /espai d'aparcament a l'esquerra al costat de la pista on comença la ruta.

Nota: També des de les estacions de bus i tren es poden fer els poc més de 3 km. En taxi
0 min: seguir la pista durant 1 km fins trobar un abeurador per ocells seguint per la pista fins que a l'esquerra la pista està barrada amb una tanca.
10 min: Tanca, Seguir a la dreta per un camí
14 min 35 seg: grans cabanes de pedra seca a la dreta sobre el camí. Seguir amunt
17 min. 42 seg: Fi de la pista seguir amunt per un corriol.
20 min 48 seg: Cruïlla seguir per l'esquerra.
21 min: fita
22 min: cruïlla seguir a l'esquerra
22 min. 40 seg: seguir a la dreta superant un petit ressalt seguir d'una forta pendent de pedra solta.
33 min 30 seg: Pista. Seguir a la dreta.
36 min 20 seg: Camí a la dreta senyalitzat com Camí del Dissabte que cal seguir fins el cim, Sense pèrdua.
46 min: cim. Gran pedra i indicació amb el nom del cim.
Descens pel mateix itinerari de l'ascensió. També es pot fer el descens per un corriol que surt a la dreta del cim i que porta fins una pista estreta que cal seguir fins arribar a la pista per la que es fa l'ascensió i continua a la esquerra uns 200 metres fins el aparcament amb uns 35 minuts. Seguir marques vermelles i fites.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, farmaciola, aigua, màquina fotogràfica, telefon. La roba depèn de l'època de l'any. Acostuma a fer vent.

Donat el curt recorregut es pot fer durant tot l'any tot i que a l'estiu es millor fer-ho a primera o darrera hora del dia.

Tot i que hi ha forçes bars i restaurants a El Vendrell El Pintxito
Carrer Teixidors, 24-31/ La Cometa. El Vendrell. Tel 642 447 783

Hotel Ramblas Vendrell Avg Riera de la Bisbal,46-50,El Vendrell. Tel 977 661 086