3 de novembre del 2018

COORDENADES CIM: 41º48'31.66” N /2º22'57.86”E
COMARCA: Vallés Oriental / Osona
DESNIVELL: 854,6 m
HORARI: 4 h (2h 15 min + 1h 45 min)
DIFICULTAT: Média
CARTOGRAFIA:

Excursió a un dels cims més emblemàtics de Catalunya. Al cim hi ha una gran creu i un vèrtex geodèsic.

Autopista AP-7 de Barcelona a la Jonquera, sortida núm 11 de Sant Celoni i Montseny
Carretera nacional C-35 Santa Maria de Palautordera a Seva BV-5301. Desviament a l'indicador Hotel Sant Bermat.

Rodaliesde Catalunya/RENFE fins Sant Celoni. Línia Barcelona a Portbou. Més taxi.
Per accedir a Montseny amb transport públic es pot fer amb tren (línia Barcelona-Portbou)
Amb tren es pot arribar fins a l’estació de Sant Celoni i llavors continuar el trajecte amb taxi fins al Hotel Sant Bernat.

Des de Sant Celoni, Sta. Mª de Palautordera o St Esteve de Palautordera) o autobús (línia Sant Celoni-Montseny).
El servei d'autobús Sant Celoni-Montseny funciona els dies laborables de dilluns a divendres.

0 min: Hotel Sant Bernat (842,6 m). Inicién el recorregut pujant per les escales que ja al fons de l'aparcament per pasar per devant de l'hotel. Pal senyalitzador i senyals de PG (blanca i groga)
3 min: Deixem un trencall a l'esquerra i més amunt una pista i un altre trencall a la dreta
20 min: Pista que seguirem a l'esquerra i al poc una drecera a la dreta que ens tornarà a la pista.que seguirem.
35 min: Roca de Teixons. Punt final de la pista. Cal seguir pel cami amb senyals de color lilos. Atravesen una petita tartera, Seguim fins la riera.
55 min: Font Samandrell. Seguim recte amunt. Gir a l'esquerra seguin el recorregut amb fites.
1h 05 min: Coll. Seguim per la carena amunt molt senyalitzat i amb forte pendent.
1h 40 min: Pla Soliva seguin amunt per la carena amb fites, deixan les senyals.
1h 53 min: Puig Sacreu (1.626,2 m.)El terreny se suavitza i seguim per la carena. Collet i Turó de la Bandera (1.658,3 m.) baican al coll de l'Home Mort (1.638,7 m.) on arriba el itinerrai que puja de Sant Marçal per enfilar fins el cim.
2h 15 min: Matagalls.

Aquesta ruta es pot fer tot l’any, encara que al hivern, podem trobar-hi neu a les parts més altes. Cal evitar anar-hi al pic del estiu i al migdia, per la forta calor que podem passar. L'indret sol ser ventós

PUNTS D'INTERÉS
Tot l'itinerari va pel Parc Natural el que ofereix un magnífic paisatge.

El clima i la vegetació és típica de la Mediterrània, encara que aquesta vegetació a les cares nord té trets europeus. Aquesta està composta també de plantes d'alta muntanya i de clima alpí a partir dels 1.500 metres. A les carenes, degut als vents, la vegetació és molt minsa.
El clima en aquests indrets també és dur, sobretot a l'hivern, on les glaçades sovintegen. A les parts més baixes a l’estiu la calor pot ser angoixant, malgrat que en dies de pluja, boira i humitat, el fred és pot fer sentir a les carenes. Un aspecte dominant és el vent, que sol bufar amb intensitat en aquesta zona. A l'estiu son freqüents i fortes, les tronades i tempestes.

Motxilla, gorra o barret, pals, sabatilles de trekking, ulleres i crema solar tot l'any. A l'hivern cal dur roba d'abric. També cal dur especialment roba protectora del vent. També recomanem dur una màquina de retratar i prismàtics.

Al Montseny:
Can Manel Adreça: Can Manel, S/N, Tel 938 473 035
Restaurant Fonda Montseny. Plaça Montseny, 4. Tel 938 473 040
Al Brull:
RestaurantCan Pascual. Plaça de l'Ajuntament, s/n. Ctra del Montseny a Seva, km 32. Tel 938 840 236