31 d’octubre del 2018

TURÓ DE CAN DOLCET (418,695 m) des de Collbató

CIM: Turó de Can Dolcet (418,695 m)
COORDENADES: 1º 48' 57.23476''E / 41º 33' 18.88437''N
VÈRTEX GEODÈSIC: 281 118 001
COMARCA: Anoia / Baix Llobregat
COORDENADES CIM:
DESNIVELL: +92 m
HORARI: 55 min (30 min+25min)
CARTOGRAFIA:

Curt itinerari al Turó de Can Dolcet mirador del massís de la Muntanya de Montserrat. Vèrtex cartogràfic al punt culminant de la Serra de Can Dolcet.

Per l' A-2 en direcció a Igualada, cal agafar la sortida de Collbató (km 576). Cal seguir pel tercer carrer a l’esquerra (on hi ha una rotonda) en direcció al ajuntament, i seguir cap a l’esquerra fins a trobar l’ampla avinguda del Centenari. Cal continuar per l’avinguda fins a passar per sota del pont de l’autovía. Després d’una rotonda cal girar a la dreta pel costat del poliesportiu (recte es torna a la A-2) i seguir pel carrer Cavall Bernat, on podeu aparcar.

0 min: La ruta s'inicia a la cruïlla dels carrers Cavall Bernat i dels Massos (326,5 m) al barri de Les Illes de Collbató seguin una pista cap a l'esquerra (S), creuant el pont del Torrent de les Cadenes continuam cap a l’esquerra pel camí de Can Dolcet.
5 min: Pla de Can Dolcet i, després d’una caseta electricitat seguir la primera cruïlla a la dreta  fins la Torre del Telègraf (401,2 m)
25 min: Torre del Telègraf.  Seguir ascendent per l'esquerra fins el cim.
30 min: Turó de Can Dolcet (418,695 m). Cim senyalitzat amb un vèrtex geodèsic.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, aigua, telèfon, càmera fotogràfica, gps. Roba depenen de l'època de l'any.

Tot l'any. A l'estiu s'aconsella fer el recorregut a primera o darrere hora del dia per evitar les hores de màxima insolació.