30 d’octubre del 2018

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Baix Ebre
DESNIVELL: +510 m
HORARI: (2h 18 min (1h 18 min + 1h)
DIFICULTAT:  Fàcil amb trams poc marcats
CARTOGRAFIA:

PER CARRETERA
AP7 fins l'Ametlla de Mar continuan per la N340 fins El Perelló per continuar per la TV3022 fins Rasquera i des de aquesta població seguir per la C12 i T302 fins Benifallet. Seguir per la T301 direcció Tivenys fins el km 16,7 al Coll de Son.

EN TRANSPORT PÚBLIC
En tren
Rodalies de Catalunya / RENFE fins a Mora la Nova i seguir en autobús empresa HIFE
En autobús
Empresa HIFE

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT 0 min: La ruta comença 0 min: Coll de Son (188,6 m) seguir pista a l'esquerra, si venim Benifallet,  en direcció al cim de l'Argila pel camí del mateix nom deixam un trencall a l'esquerra al Cocó de Murtero que més endavant veurem a l'esquerra del camí. Seguir per la pista deixam bifurcacions a dreta i esquerra
17 min: Coll de l'Argila. Seguir fins la bassa del mateix nom.
30 min: Bassa de l'Argila (295,7 m). Deixem la pista continua per l'obaga de la serra  per continuar per un ligallo (camí fressat que segueix el bestia), que comença a la mateixa bassa i marcat a estones amb pintura.
48 min: Punta Pinovierde (474,3 m) on hi ha un vèrtex geodèsic. Seguir cap l'est per la carena. Abans de arribar a una nova punta baixem sens camí marcat  a l'esquerra fins el un ample coll.
1h 03 min: Coll de Pinovierde. Seguir en direcció N perla carena passant per la Cova de Pinovierde.
1h 18 min: Carena que cal seguir a l'esquerra en direcció al cim

Motxilla, calçat de trekking, als, aigua, farmaciola, roba d'abric (depen de l'època de l'any) roba pel vent, màquina fotogràfica, prismàtics.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER FER L'ASCENSIÓ
Tot l'any tot i que a l'estiu cal fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.