1 de maig del 2018

PUIG D'OLENA (823,4 m) per Sant Miquel del Fai

CIM: Puig d'Olena (823,4 m) des de Sant Miquel del Fai
COMARCA: Moianes
HORARI: 2h 15 min (1h20 + 55 min)
DESNIVELL: 348 m
RECORREGUT: 3 km (aproximadament)

Sortir de Barcelona per la Meridiana fins la C17 (antiga N152) que seguirem fins el km 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.
També podem seguir la AP7 (tram gratuït) fins el desviament a Mollet per la C17. que seguirem fins el km. 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.

ACCÉS AMB TRANSPORT PUBLIC

L'itinerari transcorre seguin les senyals blaves que portam a Sant Miquel del Fai, en uns 40 minuts. Un cop a Sant Miquel del Fai el camí a seguir estar marcat en senyals de color rosat fins la carretera de Sant Feliu de Codines moment amb el que s'han de seguir les del GR5

00 min: Sant Miquel del Fai (476,1 m)L'itinerari s'inicia al Pont del Riu Rossinyol a la porta d'0entrada del espai de Sant Miquel del Fai seguin la carretera que puja a centelles.
14 min: Cascada de Roca Gironella. Cascada espectacular del riu Rossinyol, sobre tot despres d'uns dies de pluja, A ladreta deixarem la balma i el salt d'aigua anomenat Rossinyol seguin l'ascensió per la mateixa carretera.
22 min: Can Cabanyals. Per un alzinar trenquem a l'esquerra creuam el camí de la casa i rese-gin sempre amunt un corriol per l'esquerra del torrent.
36 min: Pista anirem a seguir per la carretera que, havíem deixat i que va a Sant Miquel del Fai, resseguint per l'esquerra fins a una masia al costat de la carretera de Sant Quirze a Centelles.
50 min: Masia de Can Sans. A la banda dreta de la carretera està el Restaurany Mirador del Fai continuam per la dreta fins una bassa punt en el que ens desvien a l'esquerra pujant per un corriol. Uns metres més amunt el camí gira en direcció a la Masia que en deixat fins el perpendicular de la casa moment amb el que ens enfilaren a un coll anomenat San sans.
1h10 min: Coll de Can Sans sota mateix del cim, al que ens enfilarem en pocs minuts
1h 20 min: Puig d'Olena.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

CLIMA
El clima es mediterrani clàssic amb el major regim de pluges als mesos de maig, setembre i octubre i una temperatura mitja d'uns 14º tot i que a la vall de Riells tenen un microclima sec i més calor a l'estiu

FLORA I FAUNA
La vegetació es de pi roig i zones de faig. El marfull. L'arboç, l'esbarzer i el bruc es reparteixen segons l'orientació
Àliga perdiguera

Las cingleres del Bertí amb espectaculars parets.