15 de juliol del 2017

BELLMUNT o SANTUARI DE BELLMUNT (1,247,012 m.) des de Sant Pere de Torelló

Cim Santuari de Bellmunt

CIM: Santuari de Bellmunt (1.247,012 m.)
COORDENADES CIM: Longitut: 02º 17' 37.46071'E / Latitut: 42º 6' 5.53034' N
VÈRTEX GEODÈSIC:  292092001
COMARCA: Osona
DESNIVELL: 634,52 m.
HORARI: 3h 15 min. (1h 55 min. + 1h 20 min.)
RECORREGUT: 5 km. (aproximadament)
CARTOGRAFIA: ICGC

El Santuari de Bellmunt que en Jacint Verdaguer qualificava com.”L’ermita al cel suspesa”  el el sotre de la Serra de Bellmunt. Des de el cims'ofereix una de les panoràmiques més extenses de la comarca d’Osona i del sud del Ripollès. En dies molt clars es pot veure fins i tot les muntanyes de Montserrat i el cim Pedraforca. El cim te dos puntes una amb el Santuari i un altre amb una gran creu.

Carretera C-17 fins passat el km.75 on surt a la dreta la carretera BV52.25 que cal seguir fins Torelló, UN cop passat el pont sobre el riu seguir per la carretera de l'esquerra passant per davant de l'estació. Després de 2km. seguir per la carretera de l'esquerre (BV 5229) fins Sant Pere de Torelló.

Rodalies de Catalunya / RENFE  (Línia R3) fins Torelló. Des de Torelló Bus o taxi a Sant Pere de Torelló.

Empresa Sagalés. Des de Torelló o Vic

0h 00 m.: Sant Pere de Torelló (612,6 m.)Seguir la carretera en direcció a Olot i a uns 400 m. de la sortida de la població, seguir un trencall a la dreta amb indicador Santuari de Belmunt (Senyals del PR-C45 / groc i blanc que seguirem fins el cim)) baixam fins un rierol que cal creuar. El camí s'enlaira travessant un tram de plaques de pedra veien ja el cim del Santuari.
0h 24 m.: Capella de Sant Roc. Seguir el camí entran a un bosc (senyal de prohibició a motos), sortin a un camí pavimentat.
0h 30 mi: Casa El Serrat   que deixem de costat per seguir les senyals del PR- C45 per uns prats per entrar a un bosc on la pendent es pronunciada seguin l'ascensió en ziga-sagues que ens ajudam a superar més fàcilment l'ascensió fins el coll de la Font de Xeca.
1h 20 m.: Font de Xeca. Tanca, Seguir l'ascensió per l'esquerra seguim la tanca a la dreta amb u tram amb més pendent. Als darrers metres des de un aparcament sota el Santuari s'humanitza fins el cim.
1h 55 m..: Santuari de Bellmunt.

Motxilla, mapa, sabatilles de treking, pals, aigua, farmaciola, telèfon, prismàtics. Roba depen de l'època de l'any

ÈPOCA ACONSELLABLE PER  L’ASCENSIÓ
Tot l'any. A l'estiu en dies de força calor es recomanable fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.

Al mateix Santuari de Bellmunt ja servei de bar i restaurant. Per anar a dinar cal reservar.
Tel. 937 447 107 /638 343 992.

Santuari de Bellmunt - restaurant i refugi
Tel. 937 447 107/638 343 992
Torelló

Barcelona, 13 de juliol 2017.