2 de juny del 2016

TURÓ DE MOLEI (226,22 m) des de Molins de Rei

CIM: Turó de  Mulei (226,22 m)
COORDENADES CIM:
VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Baix Llobregat
DESNIVELL: +210,82 m
HORARI: 1h 25 min (45 min + 40 min)
CARTOGRAFIA: Mapa Collserola. E 1:20.000. Ed Alpina

Excursió molt fàcil i curta que es visitam dos cims: el de Casttellciuro, amb molt bones vistes i el Turó de Mulei.

Autopista A2: Sortida per Molins de Rei Sud (Pol. Ind. El Pla o Molins de Rei Nord.
Carretera N340: En llaç Quatre Camins-Tarragona. Travessa Molins de Rei
Un cop a Molins ed Rei arribar a l'estació de la RENFE on cal aparcar.

Rodalies de Catalunya / RENFE Estació Molins de Rei línies R2 i R4
Rodalies de Catalunya / RENFE Estació de Castellbisbal. Línies: R4 i R8. + Autobús Autos Castellbisbal.

Autocord SA. Línia Barcelona – Molins de Rei – Corbera de Llobregat.
Autos Castellbisbal SA. Línia Barcelona – Rubí – Castellbisbal – El Papiol – Molins de Rei – Barcelona.

0 min: Estació Molins de Rei (RENFE). Sortida de l'estació (29,4 m) per la dreta avall pel Carrer del carril que empalma amb el carrer Rafael Casanova fins el Mercat Municipal.
4 min: Mercat (24,4 m) .On cal girar a la dreta i voltam el mercat pel carrer del Mercat, Carrer Balmes i Plaça Mercè Rodoreda.
7 min: Plaça Mercè Rodoreda. Al costat del Peni (aquest edifici tothom el coneix a Molins.Seguir pel costat esquerra de l'edifici del Peni pel carrer Mestre Blanch fins un semàfor.
8 min: Semàfor. Continuar amunt pel Camí Antic d Santa Creu d'Òlorda que ja no deixarem i on seguirem les senyals del GR 92 (vermell i blanc). El carrer puja per una zona urbanitzada passant pel costat de Can Granè.
15 min: El carrer s'estreny tot i que segueix asfaltat, Cartell de tràfic indicador de la direcció a Castellciuró i GR92.
17 min: Pal indicador seguir amunt.
20 min: Cim del Castellciuro (ruïnes del castell) a la dreta sobre un àrea d'esbarjo amb taules, bancs i font i espai per aparcar.
Pal indicador senyalant les pistes F02 i F07 seguir la F02 en direcció a la masia de Can Graner i Santa Creu de l'Ordra.
22 min: Diposit d'aigua a l'esquerra, Bifurcació a la dreta cal seguir a l'esquerra.
24 min: Masia Vilagur amb rellotge de sol a la façana i pista d'hípica a la dreta, Ja una petita granja de gallines, oques i un hort
28 min 50 seg: Cruïlla amb quatre pistes, seguir la de la dreta amb pal indicador. Abanderar el GR92.
0h 33 min.: Esplanada a l'esquera seguir avall pel la pista.
34 min: Font de la Tartana (no ja aigua) i Oratori de Sant Jordi amb una porta de ferro que deu tanca el sant. Seguir per sobre la font i l'oratori.
35 min 30 seg: Masia Can Bofill amb una espectacular torre. Rodeja la masia per l'esquerra.
36 min: Tanca metàl·lica que cal obrir i passar.
37 min: Segona tanca que també cal passar. L'itinerari va per un corriol per sobre dels camps de la Masia, fins una torrent normalment sec que travessa el camí.
0h 38 min.: Torrent. Un cop travessat seguir amunt per una petita pro forta pendent fins una pista.
38 min 30 seg: Coll d'en Cuiàs, pista ,amb pal indicador. A la dreta pista a Castellciuro. Davant mateix surt un corriols que cal seguir fins el cim.
45 min: Cim, sota línies elèctriques i amb dos fites de ciment que marcam el cim del Turó de Mulei.
Descens: Pel mateix camí de l'ascensió o un cop a la pista on s'agafa el corriol al cim, seguir a l'esquerra fins Castellciuró i Molins de Rei.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, aigua, telèfon, farmaciola, màquina fotogràfica prismàtics. Roba segons l'època de l'any.

Tot l'any. Encara que zones amb fora ombre a l'estiu s'aconsella fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.

VEGETACIÓ
La vegetació es molt variada, predominam els matolls, llentiscle, gatoses, ginesta diferents arbust tot i que també ja zones amb pi pinyoner, pi blanc, garrofers, oliveres, alzines, roures. Feixes de conreu.

Si es porta l`esmorzar o el dinar a l'àrea de Castellciuro ja taules i aigua.
A Molins de Rei: El Foment . Restaurant emblemàtic al Passeig del Terraplè 45, 08750 Molins de Rei, Tel 936 803 893.

A Molins de Rei
Hotel Calasanz: Av. de Barcelona, 36 – 38. Tel. 936 681 639

El Castell de Castellciuro.
  Parròquia de Sant Miquel Arcàngel
La Joventut catòlica (el Peni) L'edifici data de 1921 i és una obra construïda enterament en maçoneria travada amb filades de totxo