31 de maig del 2016

TOSSAL DE CAP DE TERME o Muntanya de les Peques (743,8 m)

CIM: Tossal de Cap de Terme (743,8 m) o Muntanya de les Peques
COMARCA: Conca de Barberà
RECORREGUT: 1.200 m
DESNIVELL: +33,8 m
HORARI: 30 min (15 min + 15 min)
DIFICULTAT: Fàcil
CARTOGRAFIA: Mapa Comarcal ICC (E 1:50.000)

Passeig des de el poble de Conesa a la muntanya que els habitants de la població anomenam Muntanya de les Peques i que permet una visió del poble i rodalies.

Autovia A-2: Barcelona- Lleida N-II, de Santa Coloma a Conesa
Ctra T2300. De Rocafort de Queralt a Conesa
Autopista AP-2 Sortida 9 (Montblanc): a 22 km // Sortida 10 (El Pla de Santa Maria): a 27 km.

AMB TREN
 Ferrocarrils de laGeneralitat de Catalunya (FGC) Fins Igualada. On cal fer un primer trams en autobús fins Santa Coloma de Queralt i seguidament des de aquesta població un altre trajecte fins a Conesa.

AMB AUTOBÚS
Hispano Igualadina fins Santa Coloma de Queralt
L'única línia que arriba a Conesa neix a Santa Coloma de Queralt. A 11 km

0 min: Zona Esportiva (710 m) que cal ro-deixar per la dreta pel camí anomenat del Serral per camí asfaltat amb pujada.
5 min: Fi de la pujada, Bifurcació en creu seguir recte pel camí del mig. Camp de futbol a l'esquerra.. Camí de terra (del Serral) entre camps de conreu amb vistes enfront del cim.
14 min: S'arriba a la base de la muntanya. Deixem el camí que segueix recte per seguir un sender a la dreta amb pendent fins el cim.
15 min: Cim del Tossal de Cap de Terme.
Descens pel mateix camí de l'ascensió

Pot fre l'ascensió amb sabatilles esportives i sense gaire equipament donada la proximitat de la població. L'únic aconsellable es la màquina fotogràfica i els prismàtics.

Tot l'any

FLORA I FAUNA
Els conreus son principalment de cereals i alguns arbres fruiters i vinya tot i que no en grans extensió.
La flora de la zona es variada amb presencia de roures, pins, alzines, freixes, pollancres i matoll baix com el galzeran, grèvol, savines i aromàtiques com la farigola, espigol i romaní...Iambe es terreny amb el que amb condicions favorables ja bolets.
Pel tipus de terreny la fauna es centra amb conills, porc senglar, perdius, guineus aus rapinyaires, ratolins...
A Conesa: Cafè de Conesa , a la Plaça Major. Tel: 977 898 009Cuina tradicional catalana