11 de gener del 2015

UTM: 31T 422155 458 3233
COMARCA: Baix Llobregat
RECORREGUT: 3,950 km.
HORARI: 1h. 40 (1 h + 40 min.)
DESNIVELL: +242,7 m.
CARTOGRAFÍA: Collserola 1:20.000 (Ed. Alpina)

La penya del Moro és un turó de 274,7 m d'altitud a la serra del Collserola (parc de Collserola) entre els municipis de Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern a la Comarca del baix Llobregat.
Al cim ja un jaciment d'un poblat Ibèric (s.VI aC) i una fortificació abans aquest cim es coneixia com Puig Castellar.

ÀCCES PER CARRETERA
A Sant Feliu de Llobregat s'accedeix per la A2, BV2001, B23 o la N 340 (Avinguda Barcelona). Un cop a la població cal seguir les indicacions que ens portaran a l'Estació de RENFE.

ÀCCES EN TRANSPORT PÚBLIC
En tren: Estació de Sant Feliu de Llobregat línia R4 i R1
En autobús: AMB L10, L52 i N12. Soler i Sauret: L50, L51, L57, L60, L61, L62, L64, L65
En Tranvía: L3 Inici línia a la Plaça Francesc Macià de Barcelona.

0h 00min.: El recorregut s'inicia a la sortida de l'estació de ferrocarril RENFE de Sant Feliu de Llobregat seguin paral·lels a la via i al parc Naval fins un pas a nivell.
0h 2 min. 20 seg.: Pas a nivell amb barreres. Un cop superar el pas a nivell seguiren per l'esquerra fins el carrer de la Santa Creu.
0h 3 min.10 seg.: carrer de la Santa Creu, Seguiren carrer amunt creuam varis carrers entre ells la Rambla de la Marquesa de Castellbell.
0h 6min. 30 seg.: Rambla de la Marquesa de Castellbell. Seguin carrer Santa Creu amunt fins que arribaren a la Riera de la Salut on s'inst alat un Pal indicador en molt mal estat.
0h 7min. 30 seg.: Riera de la Salut. Pal indicador. Seguiren amunt per la Riera de la salut (asfalt)
0h10min. 25 seg.: Arriben a una gran curvatiu a l'esquerra l'itinerari segueix per la dreta per poc després arribar a la pista de terra,
0h 13min. 10 seg.: Pista de Terra. Seguin amunt.
0h16 min: A la dreta un tancat amb bens.
0h 18 min, 35 seg.: Àrea de Lleure amb taules, barbacoes i un bar amb servei.
A la pista ja un trencall a la dreta que puja al santuari i restaurant de la Salut.
0h 22 min.: Ermita de la Salut escales amunt travessant l'espai de l'ermita per sortir per l'altra banda on un Pal indicant Circuit Naturalista ens marca l'itinerari en direcció al cim.
0h 26 min. Pal Circuit Mobilitat PR165: Travessant per una cadena que barra la pista seguin d'indicació del PR165.
0h 27 min. Cruïlla: seguiren per l'esquerra. Pal indicador de la Penya del Moro i poblat Ibèric.
0h 39 min. Explanada: Aquí deixen la pista i seguin un llarg corriol en forta pendent a la nostra esquerra.
0h 55 min.: Cim de la Penya del Moro (274, 7 m.) i poblat ibèric
El descens pel mateix camí de l'ascensió encara que es por sortir per un corriol amb escales que surt al costat de la Gran Senyera del Cim en direcció a sant Just Desvern tot i que amb motiu de obres a la part baixa les indicacions oficials son errònies.

Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser forte.

Itinerari pel patrimoni modernista.
Itinerari vora el riu Llobregat.

Vegetació típicament mediterrània roures, llentiscles, marfull i garric tot i que també ni ha oliveres , figueres i camps de conreus la major part abandonats.
Oliveres, camps de conreu,

Motxilla, gorra o barret i roba protectora del vent tot l’any. Llevat a l’estiu, cal dur roba d’abric. L'excursió es pot fer amb calçat de trekking baix i és Imprescindible dur aigua. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics.

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

Els caps de setmana es obert el Bar de l'Àrea de la Salut.