21 de setembre del 2015

PUIG DE LA GUÀRDIA (198,8 m.) des de Cerdanyola del Vallés

CIM: Puig de la Guàrdia (198,8 m.)
VÉRTEX GEODÉSIC: 288122019
COMARCA: Vallés Occidental
HORARI: 1h 20 min (45 min + 35 min)
DESNIVELL: 140 m
CARTOGRAFIA: Mapa Collserola. Editorial Alpina (1:20.000)

El Puig de la Guàrdia és una de les muntanyes de la Serralada del litoral al Parc Natural de Collserola la Serra Litoral el cim de la qual culmina a 199 m per sobre del nivell del mar, que està situada a la Serra de Collserola.

Arribaren a l'inici de l'itinerari seguin la carretera C58 o N150
Si es vol retallar en uns 15 minuts l'itinerari es pot seguir des de l'estació de la RENFe el mateix itinerari que es segueix a peu fins l'entrada del Parc al costat de la caseta d'informació del Parc Natural.

ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
En tren: Estació de RENFE de Cerdanyola del Vallés linia R4 o R7

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
0min: Estació RENFE de Cerdanyola del Vallés , Sortin de l'estació seguir amunt a l'esquedda, per la vorera esquerra per l'Avinguda de Catalunya.
3 min: Pont Riu Sec, Plaça de l'Alzina
6 mi.: Rotonda amb semafors. Seguir enfront pel Passeig d'Horta que ja no deixarem fins l'entrada al Parc Natural.
18 min: Caseta Informació Parc Natural
20 min: Aqüeducte (GR173)
22 min: Trencall a l'esquerra, amb Pal indicador (*) del Puig de la Guàrdia., seguiren el camí en punts grocs i continuant a les cruïlles la senyalització amb fletxes blanques. El cami comenca uns metres a la dreta del pal indicador.

Cruilla del cami al cim
42 min: Cim del Puig de la Guàrdia.

(*) Amb aquest punts amb es pot reduir el temps d'ascensió seguin amunt fora del cami que queda a la dretam, fins a trobar el camí marcat fen una ascensió amb tendencia cap a la dreta per un terreny irregular i de més pendent que el cami "oficial" que transcorre per un terreny pla i poco a poc amb un gir a l'esquerra va guanyan alçada.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any,

Donat el curt horari de l'itinerari. Un cop tornen al Pal indicador que senyala la direcció del cim seguiren per la pista a la nostra dreta i anirem trobam l'ermita de Santa Maria de les Feixes i més amunt:
Bosc de Can Catà: El bosc és obert el primer i el tercer diumenge de cada mes, de 10.00 a 20.00 h els estius, i de 10.00 a 17.00 h a l'hivern.
Pots complementar l'excursió amb una visita guiada a la veïna església romànica de Sant Iscle a poca distància entre tots dos punts.  Seguin les senyals del GR173.3 i Gr92.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

Barcelona, 20 de setembre de 2015.