5 d’octubre del 2015

TURÓ DE LES GUINEUS (416,2 m.)

Fita que marca el cim

CIM: Turó de les Guineus (416,2 m.)
COMARCA: Bages
HORARI:1h 10 min. (40 min. + 30 min.)
DESNIVELL: 243 m. m.

L'ascensió al cim del Turó de les Guineus, donat el curt itinerari s'aconsella complimentar-la amb l'ascensió el Puigsoler Petit i el Puigsoler

COM ARRIBAR PER CARRETERA
Des de Barcelona A2 fins Abrera para seguir por la i C55 (*)i la B122 que seguirem des de el K. 18 por el Pont de Castellbell fins Sant Vicenç de Castellet.
Autopista C16 (antiga A-18) de Terrassa a Manresa, travessa el terme municipal per la zona oest.
(*) La carretera C-55 d’Abrera a Puigcerdà, es l’actual eix del Llobregat i circula paral·lelament al curs del riu.
La carretera BV-1229 de Sant Vicenç al Pont de Vilomara, dóna accés al nucli de Sant Vicenç i comunica el municipi amb el Pont de Vilomara.
Un cop a Sant Vicenç de Castellet cal arribar a l'estació de la RENFE

COM ARRIBAR EN TRANSPORT PÚBLIC
En ferrocarril
Rodalies de Catalunya línia R4 (Barcelona a Manresa)
Ferrocarrils de la Generalitat que comunica Barcelona amb Manresa, per Martorell (afeixi 5 minuts més a l'itinerari).
Des de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat accedir a l'estació de RENFE pel carrer de J.M. Roma.

0h 00 min: La ruta s'inicia en l'estació de la RENFE (Línia R4, Barcelona a Manresa) (173,5 m.) seguint el Passeig de la Pau que abandonarem en el tercer encreuament carrer Sant Valentí fins el final on trobaren Pals indicadors (Fins a aquí podem arribar en vehicle).
0h 04 min: Pals indicador del GR-4 i SLC 53 i senyal del restaurants Masia, cal continuar amunt pel carrer cimentat.
0h 5min. 30 seg.: Finalitza el tram de ciment. Seguiren les senyals indicadores per una pista estreta.
0h 10 min: Pla amb ombre. Seguir el corriols senyalat amb un Pal indicador.
0h 12 min.: Creuament seguir pel camí de l'esquerra.
0h 14 min.: Pista cimentada que cal seguir amunt amb indicació de la senyal.
0h 14 min. 30 seg.: Pista de terra que seguirem i que ens portara al pont sobre l'autopista.
0h 16 min.: Pont sobre autopista. Al final del pont seguir a l'esquerra i en pocs metres trobaren un corriol a la dreta que segueix un curs d'aigua de pluja i que segueix paral·lel a la pista de terra que també es pot seguir.
0h 20 min.: Un cop novament a la pista novament un pal indicador ens senyala seguir per l'esquerra.
0h 23 min. 30 seg.: Pal indicador i una barana de fusta que barra un trams del camí per despreniments i que es superarà, seguim un petit tram d'escales que ens tornam al camí inicial ment dissenyat per retornar novament al trams antic on ja una senyal.
0h 30 min.: Cruïlla. Seguir la senyal a l'esquerra pel costat de la Masia de Can Noguera.
0h 31 min.: Can Noguera. Un cop a l'entrada de la masia seguir per la pista - camí de l'esquerra deixam la de la dreta que segueix en direcció a Sant Pere de Vallhonesta i la del mig.
0h 38 min.: Seguir un corriol que surt a l'esquerra del camí, marcat amb una fita i amb un seguit de pedres a la dreta del camí per el que venim de Can Noguera.
Aquest es un punt perdedor que cal tindre atenció i seguir en direcció al cim. El corriol passa a la dreta d'una gran pedra enlairada marcada amb un punt verd.

Senyalant el punt on deixem el corriol que surt de Can Noguera per enfila en direcció al cim. Al fons a l'esquerra de la fotografía veien la roca amb el punt verd que tenim que deixar a l'esquerra

0h 40 min.: Al cim, entre arbres i matolls ja una fita,

Motxilla, gorra o barret, ulleres i crema solar tot l'any. Al hivern cal dur roba d'abric. També cal dur preventivament roba protectora del vent en tota època. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar, uns prismàtics i aigua.

Tot l'any tot i que a l'estiu cal evitar les hores de major calor.

ACTIVITATS RECOMENADES
Sant Pere de Vallhonesta
Castell de Castellet

Es pot esmorzar portam l'entrepà i dinar plats combinats a l'antic Cafè Bonachera al Carrer Gran, 52 de Sant Vicenç de Castellet obert tots els dies de 7 del matí a 11 del vespre