13 d’agost del 2015

TURÓ D'ONOFRE ARNAU (130,9 m.)

Vistes a la muntanya desde el cim
CIM:Turó d' Onofre Arnau ( 130,9 m.)
COMARCA : Maresme
HORARI: 1h 27 min. (47 min. + 40 min.)
CARTOGRAFIA:
 Vistes del mar des de el cim

Per l'autopista C-32, sortides Mataró Sud, Mataró Oest i Mataró Nord, o per la carretera N-II. Fins l'estació de la RENFE (indicada)
Des de Granollers, C-60, que enllaça amb la C-32 i amb la N-II.
Es pot reduir el temps de l'estació si es deixa el vehicle a la Ronda Juan de Austria o els voltants aquesta Ronda acaba a la NII.

ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
En tren
Amb Rodalies de Catalunya. Renfe C1. Informació i reserves 902 24 02 02.
Informació internacional 902 24 34 02

En autobúsDirecte per autopista:
- Barcelona - Mataró Centre, línia e11.1 (antiga C1): Bus exprés
- Barcelona - Mataró Nord, línia e11.2 (antiga C2): Bus exprés
- Mataró - Bellaterra, línia C5: Empresa Casas - Grup Sarbús
- Mataró - Granollers - Sabadell: Barcelona Bus
- Mataró Centre - Barcelona: Info Bus exprés
- Mataró Nord - Barcelona: Info Bus exprés

Ruta per una sortida matinal amb molt baixa dificultat i que només cal atenció si plou tota vegada que una bona part del camí transcorre per camins per els que baixa l'aigua. El cim del Turó d'Onofre Arnau està inclòs a la llista dels 100 cims de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) i es una bona atalaia tan per la vesant de mar com la de muntanya.
El descens el farem pel mateix itinerari de la pujada tot i que si es vol evitar el trams pendent i pedregós a la pista on arriba aquest surt a la dreta altre corriol que ens du fins la pared d'una esc

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
0h 00 min.: Estació de tren de Mataró. Sortirem de l'estació travessant pel pas de vianants amb semàfor a la banda muntanya de la A2 per seguir en direcció nord fins la Ronda Juan de Austria.
0h 15min. 30 seg.: Ronda Juan de Austria que seguirem amunt per l'esquerra fins el primer semàfor.
0h 16 min.: Carrer en semàfor que travessaren per seguir amunt creuam per un segon pas amb semàfor que ens situa a l'esquerra de la Riera de Sant Simó, que resseguirem amunt.
0h 20 min. : Passen al costat de la parada de autobús anomenada de l'Escorxador al cotat amb uns bancs.
0h 22 min. 40 seg.: Pal indicador que seguirem ala dreta travessant la riera i seguir el GR-83 l'anomenat: Camí de les Cinc Sénies.
Seguim la pista de terra del Camí de les Cinc Santes passem al costat de Can Llobet.
0h 28 min.: Trobaren una figuera i ja podrem gaudir del cim al que ens dirigint coronat per una torre de pedra i una de fusta que fa les funcions de Torre de guaita per incendis pro que no s'utilitza.
0h 30 min.: El cim es fa més evident i visible.
0h 31min. 30 seg.: Font anomenada dels Excursionistes a la dreta del camí adossada a una pared de pedra. Seguiren per la pista deixant trencalls a dreta i esquerra.
0h 35 min. : Cruïlla de pistes. Seguiren a la dreta per un tram cimentat deixant un trencall a l'esquerra
0h 36 min.: Pista de terra que seguiren uns metres fins un pal indicador.
0h 37 min. 50 seg.: Pal indicador GR83 en indica el camí a seguir.
0h 39 min. : Desprès d'un nou trams cimentat seguirem en un gran revolt a la dreta per una camí amb força i que la presencia de sorra al camí ens indica que es un itinerari que segueix l'aigua.
0h 42 min.: Cruïlla de camins i pal indicador del GR-83 seguirem a la dreta e immediatament a l'esquerra per un empinat corriol pedregós.
0h 45 min.: El corriols ens du a una pista que seguiren per la dreta i tot seguit a l'esquerra per un cai amb una cadena que barra el pas de vehicles. Passant pel costa de la Torre ja molt aprov del cim al que arribaren en pocs minuts
0h 47 min.: Cim del Turó d'Onofre Arnau.
El descens es pot fer pel mateix itinerari de la pujada tot i que si es vol evitar el corriol pedregós i de força pendent un cop baixem des de el cim a la pista on finalitza el corriol resseguiren un altre que ja a la dreta fins una pared de totxana que seguiren avall a l'esquerra fins el pal que en robat a la pujada i des de el que en iniciat l'ascensió pel corriols pedregós i de fora pendent que així poden evitar a la baixada.
Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns llargavistes. Cal dur aigua.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, tot i que a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant cal estriar un horari amb el que el sol no sigui fort.
La sortida es pot combinar a l'estiu amb un bany a les platges mataronines o la visita a la capital del Maresme
A Mataró ciutat:
La Ruta Audioguiada per Mataró us permetrà descobrir, al vostre aire, l’empremta dels romans, les restes de les muralles, l’encant especial dels carrers i de les places barroques, els edificis neoclàssics i l’arquitectura modernista de Puig i Cadafalch, un dels màxims exponents del modernisme català. A l’Oficina de Turisme de Mataró us cedirem gratuïtament l’aparell d’audioguia, que us donarà la informació completa amb quatre idiomes. Per ampliar la visita es pot accedir a l’interior d’alguns dels recursos patrimonials: Museu de Mataró, Can Palauet, Clos Arqueològic de Torre LLauder, Casa Coll I Regàs, Conjunt dels Dolors i Nau Gaudí.

El Modernisme a Mataró..
Ruta Puig i Cadafalch. Mataró - Argentona.
Clos Arqueològic de Torre Llauder.
Museu de Mataró.
Ca l’Arenas. Centre d’Art del Museu de Mataró.
Arqueologia i ciutat.
Basílica de Santa Maria i Conjunt dels Dolors.
Una volta pel món del gènere de punt. cte acabat.
Ruta del mar.
Rutes sobre rodes per Mataró.
Instal·lació solar fotovoltaica de la Biblioteca Pública Pompeu Fabra.
Mataró, ciutat des de 1702.

Més informació: Oficina de Turisme de Mataró. 93 758 26 98. turisme@ajmataro.cat