17 d’agost del 2015

PUIGSOLER PETIT (461,2 m.)

CIM: Puigsoler Petit (471,2 m.)
COMARCA: Bages
HORARI:1h 25 min. (45 min. + 40 min.)

El Cim del Puigsoler és el sostre de la serralada de Vallhonesta i ofereix una talaia amb vistes a Sant Llorenç i Montserrat. Aquesta muntanya és emblemàtica per als socis del Club Excursionista de Sant Vicenç de Castellet. Que cuiden de l'ermita de Sant Pere de Vallhonesta.
Ja algun tram amb força pendent i grans blocs de roca tot i que el cami está molt be acondicionat i amb una excelent señalització.
COM ARRIBAR PER CARRETERA
Des de Barcelona A2 fins Abrera para seguir por la i C55 (*) i la B122 que seguirem des de el K. 18 por el Pont de Castellbell fins Sant Vicenç de Castellet.
Autopista C16 (antiga A-18) de Terrassa a Manresa, travessa el terme municipal per la zona oest.
(*) La carretera C-55 d’Abrera a Puigcerdà. Constitueix l’actual eix del Llobregat i circula paral·lelament al curs del riu.
La carretera BV-1229 de Sant Vicenç al Pont de Vilomara, dóna accés al nucli de Sant Vicenç i comunica el municipi amb el Pont de Vilomara.
Un cop a Sant Vicenç de Castellet cal arribar a l'estació de la RENFE

COM ARRIBAR EN TRANSPORT PÚBLIC
En ferrocarril
Rodalies de Catalunya línia R4 (Barcelona a Manresa)
Ferrocarrils de la Generalitat que comunica Barcelona amb Manresa, per Martorell (afeixi 5 minuts més a l'itinerari).
Des de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat accedir a l'estació de RENFE pel carrer de J.M. Roma.

0h 00 min: La ruta s'inicia en l'estació de la RENFE (Línia R4, Barcelona a Manresa) (173,5 m.) seguint el Passeig de la Pau que abandonarem en el tercer encreuament carrer Sant Valentí fins el final on trobaren Pals indicadors (Fins a aquí podem arribar en vehicle).
0h 04 min: Pals indicador del GR-4 i SLC 53 i senyal del restaurants Masia, cal continuar amunt pel carrer cimentat.
0h 5min. 30 seg.: Finalitza el tram de ciment. Seguiren les senyals indicadores per una pista estreta.
0h 10 min: Pla amb ombre. Seguir el corriols senyalat amb un Pal indicador.
0h 12 min.: Creuament seguir pel camí de l'esquerra.
0h 14 min.: Pista cimentada que cal seguir amunt amb indicació de la senyal.
0h 14 min. 30 seg.: Pista de terra que seguirem i que ens portara al pont sobre l'autopista.
0h 16 min.: Pont sobre autopista. Al final del pont seguir a l'esquerra i en pocs metres trobaren un corriol a la dreta que segueix un curs d'aigua de pluja i que segueix paral·lel a la pista de terra que també es pot seguir.
0h 20 min.: Un cop novament a la pista novament un pal indicador ens senyala seguir per l'esquerra.
0h 23 min. 30 seg.: Pal indicador i una barana de fusta que barra un trams del camí per despreniments i que es superarà, seguim un petit tram d'escales que ens tornam al camí inicial ment dissenyat per retornar novament al trams antic on ja una senyal.
0h 30 min.: Cruïlla. Seguir la senyal a l'esquerra pel costat de la Masia de Can Noguera.
0h 31 min.15 seg.: Nova senyal mantenim la direcció a seguir per un tram bastant pla.
0h 34 min.: A la dreta del camí una torre elèctrica rovellada i sens fils.
0h 35 mi.: Mirador amb plafó informatiu, una imatge de Sant Bernat, patró dels excursionistes i pals indicador a la dreta seguiren en direcció al Puigsoler Petit i Puigsoler el de l'esquerra ens senyala a només 5 minuts Sant Pere de Vallhonesta.
Cruilla vista baixant del cim. A la dreta Sant Pere de Vallhonesta i a l'esquerra cami a Sant Vicenç de Castellet

0h 38 min.: El cami, en trams esglaonats per grans pedres ens dur a passar entre dos pals de ferró clavats a terra..
0h 45 min. : Cims del Puigsoler Petit.

El descens per evitar el darrer trams amb un descens pendent o farem en direcció al Puigsoler fins un petit coll seguis el corriol que surt a l'esquerra i que ens dura a l'encreuament per el que en seguit fins el Puigsoler Petit., la resta del descens seguirem el itinerari de la pujada.

Motxilla, gorra o barret, ulleres i crema solar tot l'any. Al hivern cal dur roba d'abric. També cal dur preventivament roba protectora del vent en tota època. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar, uns prismàtics i aigua. A la font que ni ha a Sant Pere de Vallhonesta trobarem una font

Tot l'any tot i que a l'estiu cal evitar les hores de major calor.

Sant Pere de Vallhonesta
Castell de Castellet

Es pot esmorzar portam l'entrepà i dinar plats combinats a l'antic Cafè Bonachera al Carrer Gran, 52 de Sant Vicenç de Castellet obert tots els dies de 7 del matí a 11 del vespre
Des de la cruïla al minut 35 de la ruta d'ascensió surt un corrios que baixa a Sant pere de Vallhonesta ja un banc de pedra al costat d'una font d'aigua potable. on es pot dinar.