20 d’agost del 2015

TURÓ D'EN SERIOL (290,4 m.)

CIM: Turó d'en Seriol (290,4 m.)
COMARCA: Barcelonès
RECORREGUT : 2.200 m.
HORARI: 39 min. (30 min. + 9 min.)
CARTOGRAFÍA

Punt d'inici: Rotonda de Can Ruti al que arribarem per la B-20 des de Barcelona sortida 21 i des de Mataró per la sortida 23.
Altres accessos: C-32, C-31 Des de Barcelona sortida 5 (Badalona Centre – Moller)
Des de Mataró: Badalona nord-Molllet
ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
Metro i autobús
A Can Ruti a pocs metres de l'inici de la ruta es pot accedir amb Metro L.3 fins la Vall d'Hebron i enllaç a,b el Bus B19
L1 Universitat, Ronda Sant Pere enllaç Bus 24
L2 Pep Ventura enllaç bus 26
Des de Badalona a Can Ruti: BD6, B19, B24, B26, B27 i B12.
Tren: Estació de RENFE Badalona enllaç amb el bus B26
DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
Ruta circular curta amb trams sorprenents per la seva vegetació i la presencia d'una font de l'Amigó d'aigua potable i fresca. Durant l'itinerari les vistes de Badalona, Sant Adrià i Barcelona, fins i tota aeroport de El Prat.
0h 00 min.: Rotonda de Can Ruti. L'Itinerari s'inicia davant de l'aparcament de l'hospital per una pìsta amb un pal informatiu. Inicial-ment al camí, marcat amb la senyal del SL-C142, baixa fins una cruïlla.
0h 02 min.: Cruïlla a l'esquerra en 5 minuts es pot baixar a la nomenada Bassa de Fregons, espai per la conservació de amfibis. Tot i que per seguir l'itinerari amb direcció al Turó d'en Seriol seguirem per el corriol que neix a la dreta, també senyalitzat per un terreny ombrívol que marxa paral·lel a una petita riera que neix a la Font de l'Amigó.
0h 05 min.: Plató informatiu indican la prohibició d'encendre foc i fer abocaments de brossa
0h 15 min.: Font de l'Amigó. El camí continua per la dreta de la Font en un espai que es corrent trobar-hi gats.
Font d el'Amigó
 A partir d'aquest punt l'espai s'obre i transcorre per terreny en escassa vegetació i alguns pins.
0h 18 min.: el camí fa una lleugera baixada per dos minuts més tard tornar a pujar.
0h 23 min.: Gran vista de Barcelona fins i tot arribam a veure l'aeroport de El Prat. El camí torna a davallar.
0h 25 min.: Cruïlla. Cal seguir l'indicador SL-C 142.
0h 27 min.: Restes d'un antic safareig de les antigues vinyes ja desaparegudes poc després pal indicador.
Safareig d'antigues vinyes
0h 28 min.: Cruïlla amb el corriol en direcció al cim davant i a l'esquerra pista per la que es pot fer el descens a Can Ruti.
0h 30 min.: Cim del Turó d'en Seriol.
El descens el farem retornam fins la cruïlla amb la senyal del recorregut per seguir la pista fins a Can Ruti. En el recorregut ja uns trams de pista evitables fen drecera, També des de el cim per la banda contraria a l'ascensió, neix un corriol que ens deixara a la pista.
ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any,
Bassa de Fregons
Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics .