3 d’abril del 2015

Fotografia: Marcel Puig Puig

CIM: Puigsoler (524 m.)
COMARCA: Bages
HORARI: 2h 40 min. (1h35 min. + 1h 05)
DESNIVELL: 350,7 m.

El Cim del Puigsoler és el sostre de la serralada de Vallhonesta i ofereix una talaia amb vistes a Sant Llorenç i Montserrat. Aquesta muntanya és emblemàtica per als socis del Club Excursionista de Sant Vicenç de Castellet. Que cuiden de l'ermita-refugi de Sant Pere de Vallhonesta.

COM ARRIBAR PER CARRETERA
Des de Barcelona A2 fins Abrera para seguir por la i C55 (*) i la B122 que seguirem des de el K. 18 por el Pont de Castellbell fins Sant Vicenç de Castellet.
Autopista C16 (antiga A-18) de Terrassa a Manresa, travessa el terme municipal per la zona oest.
(*) La carretera C-55 d’Abrera a Puigcerdà. Constitueix l’actual Eix del Llobregat i circula paral·lelament al curs del riu.
La carretera BV-1229 de Sant Vicenç al Pont de Vilomara, dóna accés al nucli de Sant Vicenç i comunica el municipi amb el Pont de Vilomara.

COM ARRIBAR EN TRANSPORT PÚBLIC
En ferrocarril
RENFE línia R4 (Barcelona a Manresa)
Ferrocarrils de la Generalitat que comunica Barcelona amb Manresa, per Martorell (afeixi 5 minuts més a l'itinerari).
Des de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat accedir a l'estació de RENFE pel carrer de J.M. Roma.

0h 00 min: La ruta s'inicia en l'estació de la RENFE (Línia R4, Barcelona a Manresa) (173,5 m.) seguint el Passeig de la Pau que abandonarem en el cinquè encreuament per seguir cap a la dreta pel carrer Mossèn Cinto Verdaguer que abandonarem en el primer cap de carrer a l'esquerra per seguir per Poeta Maragall fins que aquesta es converteix en una pista. (Fins a aquí podem arribar en vehicle).
0h 8 min.: En la pista de terra seguirem les indicacions de les marques del *GR4 sense abandonar-les entre bosc i camps de cultiu.
0h 23 min.: Pont sobre l'Autopista. Superat el pont seguirem la pista que segueix el GR.
0h 26 min.: Arribem a un pal indicador realitzant un gir a l'esquerra per un camí en direcció a Sant Pere de Vallhonesta, sempre seguint les marques del GR4 i en ascens pel bosc fins a la masia de Ca Noguera.
0h 43 min.: Masia Ca Noguera. Pal indicador continuant cap a l'esquerra en descens per continuar pel camí a Sant Pere i sempre les marques GR4. Torre elèctrica fins que el camí fa una corba.
0h 48 min.: Carena. Pal metàl·lic i una mica més a dalt senyal d'adreça prohibida. Continuarem seguint en ascens les marques del *GR fins a trobar un altre pal metàl·lic lloc en el qual deixarem el GR4 ( que segueix fins l'ermita de Sant Pere de Vallhonesta) seguint l'ascensió per la nostra dreta fins al denominat Puig Soler Petit (471,2 m.).
1h 18 min.: Puig Soler Petit. (471,2 m.) m.) . Cal seguir un petit descens per continuar per la cresta fins el cim del Puigsoler.
1h 35 min.: Puigsoler. (524 m.) Vèrtex geodèsic i pal informatiu.

Motxilla, gorra o barret, ulleres i crema solar tot l'any. Al hivern cal dur roba d'abric. També cal dur preventivament roba protectora del vent en tota època. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar, uns prismàtics i aigua.