15 d’abril del 2015

PUIG RODÓ (1.055, 9 m) des de l'Etany

CIM: Puig Rodó (1055,9 m)
COMARCA: Moianès
HORARI: 1h 10 min  (40 min+30 min)
DESNIVELL: 184 m
CARTOGRAFÍA:

El cim, el segon en alçada a la comarca del Moianès, està situat al Serrat de l'Horabona.

Des de Barcelona s'hi accedeix per la C17 fins la sortida de Caldes de Montbui i després s'agafa la C-59, que passa per Palau Solità i Plegamans, Caldes de Montbui, Sant Feliu de Codines, Castellteçol, Moià i finalment l'Estany.

Des de Manresa s'hi arriba per la nacional fins a Moià i després la C-59, o bé passant per l'eix Transversal (C-25) en direcció Girona fins a la sortida de Moià / Prats (164). Venint de Vic també es pot agafar l'eix Transversal en direcció Lleida i després agafar la C-59 en direcció l'Estany.
ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
Autobús: Transports Sagalès Tel. 902 130 014.
Barcelona a L'Estany de Dilluns a Divendres: 7h, 9h30 i 18h30
L'Estany a Barcelona (Dilluns a divendres): 6h45, 9h i 13h 30

TAXIS
Recorregut de l'Estany a Moia: 12 €
Taxi Ollé
Jordi Ollé Camprubí
El vehicle pot transportar fins a 7 persones i està dotat de rampa d'accés per facilitar la incorporació d'una persona dis-capacitada (en aquest es pot dur a 5 persones més).
Per sol·licitar serveis cal fer-ho amb una antelació mínima de 24 hores. Alhora existeix la possibilitat de sol·licitar serveis momentanis en funció de la demanda (mínim 20 minuts abans).

Contacte:
Telèfon mòbil: 697 200 428
Telèfon fix: 938 385 139
Correu electrònic: calramonet@gmail.com

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
Itinerari que va resseguin les marques del GR i que permet caminar amb tranquil·litat entre boscos
0min: Iniciaren l'itinerari a la Plaça del Monestir de l'Estany seguim el carrre Verdaguer en direcció a la carretera de Avinyó que creuarem.
3 min: Creuen la carretera i girem a l'esquerra per uns centenar de metres més endavant seguir les senyals del GR3/177 al costat d'una urbanització en pujada.
8 min: Arribarem a una cruïlla en tres possibilitats, seguiren el camí del mig seguin les senyals del GR3/177 en direcció al Puig Rodó i el Coll de Montjoia.
35 min: Cruïlla. Amb aquest punt giren a la dreta per pujar al Cim del Puig Rodó.
40 min: Cim Puig Rodó amb vistes del Pirineu, Sant Llorenç, Montseny, Montserrat
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any.

PUNTS D'INTERÈS
Monestir de l'Estany.
Dolmen al peu del Cim del Puig Rodó.
Cova del Toll a la que s'accedeix per la carretera de Moià a Collsuspina per un trencall al Km. 32.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

FAUNA I FLORA
A nivell flora al terreny son abundants els roures i Pins Destaca en la fauna el porc senglars, les guilles, els gats mesquers, guineus, teixons, esquirols. Conill, llebres, pardals, caderneres, pinsans.... També es poden avis-tar xoriguers, falcons, aligots, tórtoles.