9 de març del 2015

TURÓ DEL VENT (442,1m.)

Cim del Turó del Vent i Castell deFarnés (Foto: Descobrir Catalunya)

CIM: Turó del Vent (442, 1 m.)
CORDENADES: 41º 51'40,72” n / 2º 37' 51.67” e
COMARCA: La Selva
HORARI:H 1h40 mi, ( 1h + 40 min .)
DESNIVELL: 394,4 m.
DIFICULTAT: MITJANA
CARTOGRAFIA:

Ascensió al cim del Turó del Vent cim situat a poca distancia del castell de Farnés una construcció romànica del segle XI.

COM ARRIBAR PER CARRETERA
Arribem a Santa Coloma de Farners per la carretera C-63 des de l'autopista AP-7 o des de la sortida 225 de la C-25 Eix Transversal. Una vegada allí, hem de dirigir-nos al parc de Sant Salvador, que es troba en l'extrem sud-oest de la població, una vegada creuada la riera de Santa Coloma. Deixem el cotxe en l'aparcament del parc i comencem l'excursió.
Hem de caminar pel passeig que voreja la riera fins al final, on prendrem una sendera marcada amb senyals blancs.

COM ARRIBAR EN TRANSPORT PÚBLIC
Santa Coloma té un servei regular d'autobús que la connecta durant tot el dia amb diferents poblacions, com ara Girona, Barcelona, Lloret, Sils i Olot, entre d'altres. Consulteu trajectes i horaris a TEISA

En Tren
L'estació de tren més propera és a Sils, a només 10 km del nostre municipi. Des d'allà hi ha servei regular de bus TEISA, que enllaça directament amb Santa Coloma. Consulteu els horaris de tren a RENFE
renfe.es

APUNT:
Ruta de dificultat mitjana, per uns passos una mica complicats, com són els trossos dels gorgs i el pas de l'Os, si es fa el descens per l'altre vesant amb un itinerari circular. Si ha plogut molt, es recomana no fer el recorregut.

0h. 00 min.: Parc Sant Salvador (125 m.). seguirem tot el parc, al costat del riu fins a la font Picant seguim pel camí marcat..0h 15 min.: Riera, Creuen la riera i seguir el camí a l'esquerra, que ara és de baixada i que condueix a uns camps de cultius. Seguim el mateix sender.
25 min. : Pineda. Deixem dos camins a mà esquerra i un pont a mà dreta, i seguim pel mateix camí a trams asfaltat.35 min.: passem per les cases Ca l'Oller i Ca l'Oliveres. Seguim deixant un trencall desviació a la dreta. Hem de continuar a l'esquerra i cap amunt, sempre marcat amb marques blanques. Passem per Ca Miquel i seguim pujant per la pista més ampla.1h 00 min.: Gir a l'esquerra per un sender iniciant una llarga pujada pel bosc, deixant a mà dreta la pista més ampla. Arribem a l'ermita de La nostra Senyora de Farners, des d'aquí es pot observar perfectament el castell de Farners.
Davant del Castell pugem al Turo dels Vents.
Descens pel mateix camí de l'ascensió.

Aquesta ruta es pot fer tot l’any.

ACTIVITATS RECOMENADES
Ruta d el'aigua
Ruta de les ermites
Rutes a consultar a l'oficina de turisme a la plaça de l'Ajuntament.

El Castell de Farners

A uns 4.5 quilòmetres del nucli urbà de Santa Coloma, sortint des del Parc de Sant Salvador, es troba el castell de Farners. Els seus orígens es remunten als segles X-XI, tot i que va ser reformat als segles XIV-XV. Es tracta d'una construcció trapezoidal, elevat uns 50 metres sobre el pla de Farners i l'ermita, i s'aixeca sobre el mateix rocam. El castell té dos accessos, i a les diferents muralles s'hi troben espitlleres i sageteres, i culminen amb merlets quadrats que envolten la fortalesa. L'interior del castell conserva la torre sobirana, de 12 metres d'alçada i 8.5 m. de diàmetre. El castell ha estat restaurat l'any 2002.

Cal Pintxo
Escudella barrejada, arros de cua de bou, Trinxcat, botifarra de perol, peus de porc guisats, brasó de porc guisat amb ratafia i canyella.