28 de febrer del 2015

LES PLANES (266,8 m.)

CIM: Les Planes (266,8 m.)
COORDENADES CIM: 41º 25' 7,62” N / 1º 59' 13,43” E
COMARCA: Baix Llobregat
HORARI: 1h 18 min. (43 min + 35 min.)
CARTOGRAFIA:

Vertex al cim

A2, N340 i AP2 fins a Pallejà

ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
FERROCARRIL
Ferrocarrils de la Generalitat:
Línia de Llobregat – Anoia, les tres línies que paren a Pallejà.

AUTOBUS
Companyia d’autobusos Soler i Sauret:
línia L63: Palau – Sant Andreu – Pallejà - Barcelona
línia L64: Martorell – Palau – Sant Andreu – Pallejà – Molins de Rei – Sant Feliu de Llobregat – Sant Just Desvern - Barcelona
línia L65: Martorell – Palau – Sant Andreu – Pallejà – Molins de Rei – Sant Feliu de Llobregat – Sant Just Desvern
línia L68: Martorell – Palau – Sant Andreu – Pallejà – Molins de Rei - Barcelona
línia L69: Martorell – Palau – Sant Andreu – Pallejà - Barcelona
LINIES NOCTURNES HORARIS

Excursió curta que malgrat això permet l'accés a un mirador de 360 graus i l'observació de la vegetació sobre un terreny calcari.

0h 00min.: La ruta s'inicia en l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat, sortida costat muntanya per resseguir tot el carrer Pi i Maragall.
0h 02 min.: Passeig M que ha de travessar-se i seguir entre cases per un carrer estret (Calle Lluís Vives.
0h 03 min.10” : Plaça Joan Ll. Francesc Cerdà. A l'esquerra de la plaça seguirem l'ascensió per una escales entre cases .
0h 4min. 15”: Carrer Antoni Gaudi que resseguirem a l'esquerra i després de pocs segons accedir a la carretera cap amunt fins a un encreuament amb una indicació de Noviciat Divina Pastora que deixarem a la dreta per seguir un petit cartell que indica la direcció a un camp de tir.
0h 06 min.: Seguir per l'esquerra fins a un encreuament.
0h 07min.: Encreuament una pista segueix cap al camp de tir que deixarem a la nostra esquerra.
0h 13 min.: Bones vista cap al mar.
0h 15 min.: Seguirem per la pista aquesta tancada amb una cadena arribant a un encreuament seguint la pista de la dreta.
0h 18 min.: Encreuament. Iniciem l'ascensió per la pista que va guanyant altura en una traçat en “Z”.
0h 23 min.: Passem al costat d'unes edificacions seguirem sense abandonar la pista a l'esquerra veurem l'entrada a un altre camp de tir
0h 24 min.: Edifici i una gran mirador. Deixem la pista per seguir un camí que surt a la dreta d'aquesta al costat mateix de l'edifici.
0h 27 min.: Nou encreuament de camins seguirem pel central.
0h 29 min.:
Arribem a un punt des del qual a la dreta hem d'ascendir per una escala de pedra amb 90 graons al costat d'una rampa amb un cable metàl·lic.
0h 31 min.: Al final de l'escala arribem a la part alta de la rampa en la qual hi ha una maquinària abandonada que al seu moment facilitava la pujada o baixada de materials.
Des de d'aquest punt la sendera va seguint el dibuix de la carena, carenejant fins que arribem a una pista.
0h 36 min.: Pista que seguirem per la dreta fins al cim presidit per una gran antena.
0h 43 min.: Cim.
El descens ho realitzarem pel mateix itinerari de l'ascensió posant especial cura en el tram de les escales en no gaire bon estat.
També podem realitzar el descens per la pista que parteix de la part posterior de l'antena, i de la fita que marca el cim, fins a la carretera que uneix Pallejà amb Vallpineda. Una vegada en la carretera a la qual arribarem en uns 7 minuts descendirem per una camí per als vianants cimentat de color vermellós que en altres 40 minuts ens portarà al centre de Pallejà

Qualsevol època de l’any és bona per ascendir per aquesta ruta, llevat al pic de l’estiu, per la forta calor que podem passar.

CLIMA
El clima es el Mediterrani amb temperatures moderades i unes pluges no gaire abundants que es concentren a la tardor i a la primavera. Els estius solen ser especialment càlids i secs. Els hiverns no solen ser especialment freds ni humits.
Un tret típic del clima mediterrani és la seva irregularitat, sobretot per la pluja que és poc predictible. Són freqüents els períodes llargs de sequera i les precipitacions molt intenses que són fins i tot més freqüents que a les zones de clima més humit. A la Mediterrània es pot passar d’una sequera a una inundació.
FAUNA I FLORA:
Les plantes son les pròpies d'un terreny calcari i amb poques precipitacions Destaquen_ Pi blanc, Bruc Margalló, romaní, Garric, Càdec, llentiscle, Gatosa, Estepa...
Entre els mamífers trobarem: : Conills, eriçons, esquirols, Toixons, guilles, genetes, ratolins i mosteles.
Ocells:Pit-roig, Tallareta cuallarga, Tallarol de garriga, Tallarol capnegre, Gafarró, Merla, Mallerenga cuallarga, Mallerenga emplomallada, Falciot negre, i Abellerol.
Motxilla, gorra, ulleres, crema solar, roba d’abric tot l’any i protectora del vent. No és pas recomanable fer-la amb Bambes pels trans pedregosos. Cal dur aigua. I prismàtics.