19 de desembre del 2014

BENICADELL (1.104 m.)

CIM: Benicadell (1.104 m.) per Atzaneta d'Albaida
COMARCA:  Comtat (Alacant) i Albaida (Valencia)
HORARI: 6h 06 min.(3h 26 min. + 2h 40min.)
DESNIVELL: + 730
DIFICULTAT: Mitjana (pel desnivell)

El Benicadell (1.104 m.), és el pic més alt de la serra. Es una espectacular paret muntanyosa que separa les comarques valencianes de la Vall del Comtat (Alacant)  i la Vall d'Albaida (València)

ÀCCES PER CARRETERA
A Atzeneta d'Albaida es pot arribar des de València per la N-430, direcció Albacete, prenent, una vegada superat el port de Càrcer, l'eixida cap a Ontinyent/Gandia/Alcoi (CV-40) i agafant després l'eixida a Atzeneta en direcció a Gandia. També és pot accedir per la comarcal de la Vall d'Albaida, bé per la zona d'El Palomar (CV-618), bé per la zona d'Albaida (CV-615).
La N-340 i la A-7 són l’eix de comunicació d’Atzeneta d’Albaida amb les ciutats de València i Alacant, que disten del municipi uns 90 i 85 kilòmetres, respectivament. Igualment, la carretera CV-60 connecta Atzeneta amb els destins turístics valencians del litoral i amb l’autopista del Mediterrani (AP-7).

ÀCCES AMB TRANSPORT PÚBLIC
PER TREN
RENFE (Valencia - Alcoi)

AUTOBUS
Des de Xàtiva. Autobusos J. Pla. Tel. 962 296 662

0h 00 min.: Atzaneta d'Albaida. Sortida a l'entrada de la població al costat de la benzinera. Seguim pel costat d'una sèquia per arribar a l'ermita del Crist de la Santa Fe situada a la part alta del poble.
Un cop a l'ermita seguirem una pista (PRV-222) senyalització que seguirem durant tot l'itinerari.
La pista s'acaba i es transforma en un camí que després d'uns metres pla s'adreça.
0h 30 min.: Font de l'Arrier, situada sota el camí, seguiren ascendim pel mig d'una urbanització. Al capdamunt deixaren la pista girant a la dreta per un camí amb un Pal.
0h 35 min.: Font de l'Anoueret.
0h 38 min.: Seguin el cami arriben a la carena per trobar una pista que seguirem ascendim per l'esquerra.
0h 45 min.: Casa.
0h 55 min.: Casa del Navarro, seguin deixam una bifurcació a l'esquerra.
1h  05 min.: Nova bifurcació que també oblidem.
1h 07 min.: Corral de Penalba Seguir endavant a la dreta del PR seguim per una pista que va fins a una casa blanca tit i que abans d'arribar seguiren per entre bosc baix a unes runes.
1h 28 min.: Nevera del Pou de Penalba. Baixem fins la casa per tornar al PR que puja en direcció SE
1h 37 min.: Corral de Diego. Cruïlla de camins. Continuarem pel costat de la paret del corral direcció E. per gaudi de la vista de les Coves roges a l'altra costat del barranc. La pista puja fen revolts i veurem un altre nevera,
2h 00 min.: Nevera de Carcaixent. Uns 500 metros més endavant esta la casa del nevater. Seguim per la pista que fa un parell o tres de llaçades.
Superem un Collet, (línia d'alta tensió) continuam per la baga, sota l'Altet de la Coca divisam les siluetes dels cims més alts de la serra de Benicadell.
2h 40 min.: Collet
2h 56 min.: Nevera de Benicadell /1.020 m.).
3h 01 min.: Uns 5 minuts després es desprèn a l'esquerra el camí de Beniatja.
3h 26 min.: Cim del Benicadell. (1.104 m.)
Descens pel mateix itinerari de la pujada.

Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant.

BOnes vistes des del cim, Interesant per la quantitat de Neveres del recorregut

La vegetació i el clima és de caire mediterrani amb trets continentals, els incendis amb cremat als pins que eran abundants. Matolls.
Motxilla, gorra o barret i roba protectora del vent tot l’any. Llevat a l’estiu, cal dur roba d’abric. L'excursió es pot fer amb calçat de trekking amb canya i és Imprescindible dur aigua. També recomanem dur una màquina de retratar i uns llargavistes.