19 de desembre del 2014

TURÓ RODÓ (967 m.) Centelles

CIM: Turó Rodó (967 m.)
COMARCA: Osona
HORARI: 2h 30 min. (1h 30 min. + 1 h.)
DESNIVELL: 456, 30 m.
DICULTAT: Mitjana

Curta pro interessant ascensió no recomanable per el que pateixen vertigen. Paga molt la pena complimentar en alguna de les rutes tan esportives com culturals marcades al voltant de la població. (veure recomanacions a la part final de la ruta).

Des de Barcelona l'accés directe es seguint la C17 (Antiga N152) a 56,8 km. de la capital de Catalunya.

Ferrocarril: RENFE estació de Centelles
Autobús: Sagalés

0h 00 min.: L'ascensió comença a l'estació de la RENFE de Centelles (510,7m.) seguint el carrer del Marquès de Peñaplata que una mica més a baix es transforma en Carrer de Anselm Clavé, al final del com seguirem cap a l'esquerra fins al Portal per prosseguir per l'Avinguda de les Escoles fins a l'encreuament de diversos carrers per seguir per la de Torràs i Bages al final seguirem per la dreta del carrer de la Indústria fins a l'Avinguda de la Font del Março Km, 17 de la C-1413B,
0h10 min.: Carretera C-1413B: Travessem la carretera en direcció a Ca la Manescala itinerari a la casa que deixarem, poc després,a l'esquerra girant a la nostra dreta en direcció als Vivers de plantes Ayza que deixarem a l'esquerra per entrar en una pista de terra amb la barrera muntanyenca enfront. S'inicia la senyalització amb pintura vermella que ens guiarà cap al cim
0h 15 min.: Deixarem una casa a l'esquerra seguint cap a un encreuament
0h 20 min.: Cruïlla. Aquí finalitza la pista ampla per seguir entre bosc deixant camps de cultiu a la dreta.
0h 40 min.: La sendera que venim seguint gira cap al sud ascendint per rampes relliscoses per la “timba” a la nostra esquerra, tram en el qual cal estar atents especialment si està mullat o gelat. El camí entra en una zona d'abundant vegetació arribant a un terreny denominat “*esglaonada”. En aquest punt deveu-vos estar atents a les fites que ajuden a seguir l'itinerari.
1h 25 min.: El camí arriba pràcticament cap al serral entre el Turó Rodó i Morro de Porc, veurem una torre elèctrica.
Al cim del Turó Rodó seguirem la carena cap el Sud
1h 30 min.: Turó Rodó (967 m.)
El descens es realitza per l'itinerari de l'ascensió en el que emprarem, depenent de l'estat del cami, en 1h

Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, amb molta precaució amb pluja, neu o baixes temperatures que facilitan la formació de gel. Recomanem fer l'excursió a la primavera o a la tardor per el paiastge.

Motxilla, gorra o barret, ulleres i crema solar tot l'any. Al hivern cal dur força roba d'abric. També cal dur preventivament roba protectora del vent en tota època. L'excursió sense neu, es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns llarga-vistes. En el recorregut no trobarem aigua, així que cal dur-ne

CLIMA
El clima de Centelles es pot definir com a Mediterrani Continental amb estius generalment frescos, hiverns llargs i més aviat freds i gairebé sense primavera,

FLORA I FAUNA
A la zona proliferen els roures, pins, alzines i el sotabosc de garric, bruc i romaní. A les zones obagues apareix el boix. Entre la fauna destacam el Xoriguer i el falcó peregrí.

PUNTS D'INTERÉS
Festa del Pi (del 26 al 30 de desembre)