5 de febrer del 2014

PUIG CENDRÓS (494 m.) Des de Coll d'Espases

CIM: Puig Cendrós (494 m.) - Des de Coll d’Espases
COMARCA: Baix Llobregat
CARTOGRAFIA: Montserrat (Ed. Apina)

ACCES PER CARRETERA:

Cal anar a Buscar el punt de partida de la ruta des d'Olesa de Montserrat. Per Arribar des de Sant Feliu de Llobregat, fenc Que agafar la B-24 Cap al nord i, a l'Altura de Molins de Rei, Girar a la dreta Per l'autovia A-2 Fins Abrera, on tenim que seguir per la C-55 fins Olesa de Montserrat.
Una Vegada a Olesa, ens tenim que dirigir cap al Pavelló Municipal Salvador Boada, al barri de Les Planes. Des d'allà surt una pista de terra cap al nord que seguirem.

Si no es disposa d'un vehicle tot terreny o d'alta suspensió, es prudent informar abans de l'estat de la pista. Als 200 m, si troba la Creu de Beca, on tenim que girar a la dreta i, a continuació, a l'esquerra. Es passa pel costat d'un dipòsit I després es continua pujant m'entres es voreja el torrent de la Creu de Beca. Després poc més de 2 km, si troba la font de la Roureda. Ignorarem una desviació a l'esquerra enmig d'una corba i seguirem recte, 1 quilòmetre. Més endavant, s'arriba al replà del Petit coll del Puig Cendrós (km 3,3), on ni ha Un espai d'aparcament per deixar el vehicle. Des de aquest punt, tenim una bona vista sobre Montserrat, les roques de l'Afrau i Sant Salvador.

AMB TREN:

A: Olesa de Montserrat
Bus Barcelona - Manresa
Bus Olesa - Esparreguera

ITINERARI: Des de Coll d’Espases (390m.)
0h 000 min. minuts: Coll d’Espases. (390 m.) A l’esquerra un aparcament de vehicles. Davant un gran pessebre de disseny i una taula d’orientació. A la dreta un monument, un picnic, un rètol amb prohibicions i la pista que seguim, ara barrada a vehicles, per terreny de matolls, amb antics bancals de conreu. Fem una baixada (-5 m. ) i arribem a un pla.0h. 15min. : Pla Fideuer (450 m.) En arribar-hi, trobem diversos indicadors i a ma esquerra, entre els primers, n’hi ha un que marca el camí al Puig Cendrós. Ens hi enfilem seguint la carena descoberta, per matollar, direcció ponent i en pujada no gaire forta.
0h.
25 min.: Puig Cendrós (494 m.) Ample, arrodonit, terrós i amb bones vistes dels Pirineus.

Descens pel mateix itinerrai de l'ascensió.

Motxilla, gorra o barret, ulleres, i roba protectora del vent al hivern. Fora d’aquesta època, es pot anar en pantaló curt. L’excursió es pot fer amb sabata toba. També és recomanable una màquina de retratar, uns llargavistes.

Tot l'any, tenin present que a l'estiu fa molta calor.