7 de febrer del 2014

CASTELL DE CABRERA, TURO (Vallbona Anoia)

CIM: Turó del Castell de Cabrera (346,8 m.)
COORDENADES: 41º 30’47.02” N, 01º 41’ 40.10” E
COMARCA: Anoia
HORARI: 1h 06 min.
DESNIVELL:_ 136,8 m.
CARTOGRAFÍA: Mapa Comarcal Anoia Generalitat de Cat.. Escala: 1:50.000.

Curta excursió al Castell de Cabrera, situat d’alt d’un Turo, que s’utilitza com casa de colonies.

Vallbona d’Anoia està al bell mig de l’eix Garraf-Anoia, al centre de l’encreuament de les carreteres Igualada-Vilafranca del Penedés-Martorell. A2 fins Igualada. AP7 fins a Vilafranca del Penedès. NII fins Martorell i i B224 fins a Vallbona d’Anoia passant per Masquefa i Piera.
ACCÈS AMB TRANSPORT PÚBLIC
EN TREN
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) R6 estació Vallbona d’Anoia
EN AUTOBÚS
Línia Barcelona – Igualada, per Capellades. Hispano Igualadina
00h 00 min.: Iniciem l’itinerari al Pas a nivell des de el Carrer Major de Vallbona d’Anoia, baixant en direcció al final del poble.
Passem la cruïlla que porta al cementiri i una cop passem la fàbrica Serval seguirem una pista entre camps de conreu (Oilveres). Un cop passen una fàbrica deixem un camí a la dreta.
0h 10 min.: Cruïlla a la dreta cap uns camps que no tenim que seguir, Contonuen baixant DEvant una cinglera amb forces despreniments de roques.
0h 015 min.: Seguim per la dreta per un cami al costat d’un camp i en direcció a una fábrica de devant nostre.
Travessem el riu Anoia per un pont de pedra per seguir per davant de la fabrica de cal Botà, pel costat d’un grup de cases (Abandonades) seguint per una pista. El camí puja suaument després de passar pel costat d’una casa.
00h 30 min.: Carretera a Cabrera que seguirem per l’esquerra observant la vila de Capellades..
00h 37 min.: Ignorem un trencall asfaltat a la dreta que duu a una urbanització per tot seguit arribar al Castell.
00h 41 min.: Castell de Cabrera
El descens per mateix itinerari de la pujada (25 minuts).