12 de febrer del 2014

TURÓ DE LA ROVIRA (261,8 m.)

CIM: Turó de la Rovira (261,8 m.)
HORARI: 53 min. ( 26 + 27 min.)
DESNIVELL: 145,6 m
DIFICULTAT: fácil
CARTOGRAFÍA:

El Turó de la Rovira , coronat per antenes et Trets Trets característics , un gran diposit , les Bateries antiaèries i els restes d' 1 poblat ibèric AMB part d' una muralla i 1 bon nom de sitges.
Per fer front als bombardejos que sofria Barcelona a partir de febrer de 1937,  les Autoritats Militars republicanes decidiren instalar unes bateries antiaèries al cim del Turó de la Rovira . El cim del Turó ara està coronat per una plataforma d' antiaeris que formaven part de la defensa activa de la ciutat durant la guerra civil espanyola .

Aquest lloc estava ocupa't anteriorment per una finca coneguda com l' Penyal o El Castell . La construcció dels antiaeris és dugué a terme l' any 1938.
Les restes del poblat ibèric van apareixia al 1932 al començar l' excavació arqueològica dirigida pel barceloní Josep Colomines i Roca . És creu que aquest poblat data dels segles IV i en a els Inicis de I abans de Crist. La construcció d' habitatges i la instal · lació dels antiaeris van fe desaparèixer els restes ibèriques.

Per arribar al coll on està el Restaurant Les Delícies, al carrer Mühlber ,es pot accedir des de tots els punts cardinals de la Ciutat de Barcelona el més còmode i ràpid si se surt dels districtes del centre de la ciutat és per la Ronda del Mitg fins a la plaça Santlley . Des d'aquesta plaça es puja cap al Parc Güell per Ramiro de Maeztru, i poc després de passar l'entrada a quest, arribarem al coll davant del restaurant en què s'aconsella deixar el vehicle.

Si s'arriba des de fora de la ciutat el camí més direce es la Ronda de Dalt sortida i seguir pel lateral mar fins el carrer General Mendoza,  Mare de Deu dels Angels i Santuari, fins el coll devant del Restaurant Les Delicies.

ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
Tot i que la ressenya està pensada per iniciar l'ascensió des de l'estació de metro del Carmel al coll davant del Restaurant Les delícies pot accedir utilitzant les línies d'autobús: 24 , 86 , 92 , 119 i V17 .

Itinerari fàcil amb el que el més important es les vistes des de la major part del recorregut i les bunKers dels antiaeris.

0h 00 min.: La ruta s'inicia al carrer Llobregós a la sortida del metro de la línia 5 ( Blava) parada de l' Carmel per ascendir pel carrer Calderón de la Barca , a l'esquerra de la ascensor de la sortida de l'estació .
Aviat trobarem unes escales mecàniques en tres trams . Un cop a la part més alta de les escales i davant d'una ascensor funicular seguirem cap a l'esquerra passant per davant de la Biblioteca Juan Marsé i un centre d'atenció primària ( CAP ) . En aquest punt ia la nostra esquerra novament 4 trams d'escales mecàniques que pugen pel carrer Feijoo .
0h 08 min.: Carrer Santuari que seguirem cap a l'esquerra primer en ascens i aviat descendint fins al coll en què s'ubica el Mesón de les Delícies .0h 10 min.: Mesón de les Delícies . Des de la mateixa porta del Restaurant seguirem ascendint pel carrer Mühlber0h 11 min.: Cruïlla . Seguirem cap a l'esquerra . Ja en aquest punt es comencen a tenir bones vistes de la Ciutat .0h 14 min.: Cruïlla . Camí a la dreta arribant a un Turó que baixarem pel costat contrari de la pujada per arribar a una plaça que s'utilitza com a aparcament girant a la dreta ..0h 18 min.: Tornem a trobar amb el carrer Mühlber . Que seguirem cap a l'esquerra .0h 20 min.: L'itinerari segueix per un camí cimentat que apareix a la nostra esquerra . Les vistes són ja impressionants .0h 22 min.: Al final del carrer seguirem ascendint per unes escales entre figueres de moro i pins , fins a una cruïlla amb un senyal en què s'indica Turó de la Rovira , sota un gran dipòsit ( 253 , 3 m . ) Que vorejarem per la dreta .0h 24 min.: Dipòsit . Per diversos trams d'escales , sense pèrdua arribarem al cim .0h 26 min.: Cim ( 261,8 m . ) Amb antenes i les restes dels búnquers dels antiaeris.

DESCENS
0h 00 min.: El descens el podem fer pel vessant E. a la primera cruïlla entre cases , seguirem a la dreta per un cop a baix seguir a l'esquerra pel carrer Labèrnia ,0h 04 min.: Carrer Labèrnia . Seguirem per aquest carrer fins a una plaça on hi ha una parada ( Panorama / Labèrnia ) de l'autobús 119 . En aquest punt baixarem per unes escales metàl · liques , al final d'aquestes seguirem ja en pla cap a la dreta per un passeig amb grans vistes sobre Barcelona . Travessarem un llarg pont per arribar a una cadena , amb un encreuament a la dreta ( camí ) pel qual havíem realitzat l'ascensió ..
Baixarem pel carrer Mühlber . Fins al Restaurant La Delícies .
Des d'aquí seguirem el descens pel carrer Calderón de la Barca , fins a la porta del metro de l'estació del carmel L4 (blau ) punt en què es va iniciar l'ascensió .
0h 27 min.: Estació del Carmel ( L4 ) .