1 de març del 2014

PUIG MONTGROS (357,4 m,)

CIM: Puig Montgròs (357,4 m.)
COMARCA: El Garraf
HORARI: 4h 02 ( 2h 22 min- + 1h 40 min.)
CARTOGRAFIA: Comarcals de Catalunya 1:50.000

ÁCCES PER CARRETERA
Per carretera: Per l'autopista C-32(45km)
Per la carretera (de les costes del Garraf)
Per l'autopista A-7 fins a Vilafranca del Penedès i seguint per la carretera C-15

ÀCCES AMB TRANSPORT PUBLIC
Amb tren: Rodalies línia Vilanova-Sant Vicenç. Estació Vilanova i La Geltrú.

Recorregut fàcil ascendint a una molt bona atalaia del Garraf tot i que el cim esta farcit d'antenes. El trams final, lliure d'arbres permet l'ascensió per diferents punts.

0h 00 min.: Estació RENFE Vilanova i la Geltrú.. Sortim de l'estació seguiren el carrer paral·lel a la via del tren en direcció Tarragona fins la Plaça de la sardana.
0h 10 min.: Plaça de la sardana. Seguir a la dreta pel carrer Josep Coroleu fins arribar a la plaça Xoriguer.

0h 12 min.: Plaça Xoriguer. Sortim de Vilanova i la Geltrú per la Rambla Pep Ventura en direcció l'Avinguda de Vilafranca. Creuant per davant de la Torre de l'Onclet en direcció a l'antic Camí Ral.
1h 22 min.: Deixam la Masia Samà. (Bodegues Torre del Veguer). L'itinerari continua el camí Ral fins a Mas Parés punt amb el que seguirem una pista a l'esquerra que passa pel costat d'una urbanització anomenada Mas Parés i el Mas de les Catalunyes i de l'Autopista C-32 que travessarem per un túnel metàl·lic després de fer un petit descens per un corriol.

1h 32 min.: Túnel metànic. Amb aquest punt comença la pendent per arribar al cim seguim el lateral de la C-15 i per sota duna línia elèctrica. Un cop finalitzat el camí molt pedregós continuaren pel corriol ja en direcció a les antenes
2h 022 min.: Puig Montgròs.
El descens pel mateix itinerari de la pujada tot i que es possible fer-ho per diferents camins.

Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, el millor es fer l'excursió a la primavera o a la tardor. A l'estiu et pots ofegar de calor.
Donat el curt itinerari es pot visitar el Museu del Ferrocarril al costat de l'Estació de RENFE de Vilanova i la Geltrú.
La vegetació és a la part baixa de l'itinerari amb pins i garrofers poc a poc apareixen les vinyes, la farigola, el romaní i els matolls.
Clima Mediterrani: Amb calor a l'estiu. Lla resta de l'any La resta de l'any la temperatura es mitjanament bona,EQUIPAMENT
Motxilla, gorra o barret, ulleres i crema solar tot l’any. Al hivern cal dur força roba d’abric. També cal dur preventivament roba protectora del vent en tota època. L’excursió sense neu, es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns llarga-vistes. En el recorregut no trobarem aigua si no es demana a els habitants d'urbanització que s'ha travessa.

Per dinar aconsellem el Restaurant La penya a la Rambla Principal, 52. Tel 938 931 446