17 de març del 2013

PUIGPEDRÓS (2.915 m.)

CIM: Puigpedrós (2915 m.)
COMARCA: Cerdanya
DISTANCIA: 12 km. Aprox. ( 6 km. + 6 km.)
HORARI: 5 h (2h 55 + 2h 05 min.)
DIFICULTAT: Media
CARTOGRAFÍA: Ed. Alpina La Cerdanya
Es un dels cim mes visitants del Pirineu. Una interessant atalaia amb un recorregut variat que curiosament des de la cota 2.700 m. el terreny es molt pla. El servei del refugi facilitat la ascensió.

Des de Barcelona sortida por la Meridiana para seguir la C-17 (Antiga N-152) Fin a Puigcerdà. Per seguir per la N260 direcció la Seu d'Urgell. Desvio Meranges por la GIV-4031. d'entrar a Puigcerdà.

A Meranges també s'accedeix des de Barcelona sortim per la Diagonal direcció Tarragona seguint la B23 i la A2 per a l'alçada de Abrera continuar direcció Manresa per la C55. Arribam a Manresa seguir la C16C direcció Seu d'Urgell- Puigcerdà- Andorra pel túnel del Cadi per la C16. A la sortida N. Del Túnel seguir per la C16F fins la N260 que seguiren direcció Puigcerdà fins la cruïlla amb la GIV-4031 que puja a Meranges.

Altra opció es sortir de Barcelona per els Túnels del Vallvidrera fins Manresa on es segueix la C16 per túnel del Cadí.

Per arribar al refugi de Malniu, on s'inicia l¡ascensió, cal sortir de Meranges per una pista forestal asfaltada en una petita part que passa pel veïnat de Girul (a 1 km) i arriba al pla de Campllong (a 3,5 km de Meranges). Aquí la pista s'enfila a la dreta, cap a l'est, i als 5 km (8 km des de Meranges) enllaça amb una altra pista que ve de Guils i gira cap a l'esquerra fins al refugi (10 km des de Meranges).

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC

En Ferrocarril
RENFE fins a Puigcerdà.
TAXIS
Des de Puigcerdà: Tel. 972 880 011.

0 h 00 min.: Refugi de Malniu (2.128 m). Cal retornar per la pista d'accés i, als 100 m, a l'esquerra del torrent que baixa de l'estany de Malniu, agafar un camí molt marcat, senyalitzat amb les franges blanques i vermelles del GR-11 (sender de gran recorregut), que s'endinsa al bosc tot pujant. El camí volta cap a l'est per retornar al nord apropant-se de nou al torrent i deixant el GR 11, que se'n va a la dreta, a l'est, cap al refugi de la Feixa, Fontanera, Guils i Puigcerdà.
0 h 25 min.: Estany de Malniu (2.240 m). Cal travessar el seu desguàs i voltar l'estany cap al nord-oest deixant-lo a la dreta.
Als 200 m la vora de l'estany comença a girar cap al nord i s'ha de seguir recte cap al nord-oest, separant-se de l'estany i pujant pel camí, que fa petites ziga-zagues en un bosc de neret, deixant a la dreta un serrat rocós Després d'uns 400 m de ascensió forta, s'arriba a un coll (2.350 m.) en el qual el bosc deixa lloc als prats. De seguida el camí recobra el fort pendís de pujada, sempre en direcció nord-oest, fins al pas dels Lladres on, en els darrers metres, el pendent encara s'accentua més i el terreny empitjora a causa dels nombrosos blocs despresos.
2 h 10 min.: Pas dels Lladres (2.700 m). S'és a l'inici de l'extens pla que caracteritza el cim del Puigpedrós. Des d'aquí la pujada esdevé molt suau (encara que pot ser un terreny perdedor si hi ha boira). A l'extrem nord-oest del pla es veu el cim del Puigpedrós, format per uns blocs granítics que destaquen de l'entorn.
2 h 55 min.: Puigpedrós (2.915 m). Com molts d'aquests cims tan plans, el cim és doble. El situat al sud-est té el vèrtex geodèsic, però no és més alt que el situat 100 m al nord-oest, on s'accedeix passant per un collet (2.902 m) que els separa.

EPOCA ASONSELLABLE PER FER L'ASCENSIÓ
La millor època es la primavera i l¡estiu. A la tardor la neu pot fer la seva aparició sobtadament ment ras que a l'hivern es manté cobert de neu.
Descens pel mateix camí de l'ascensió.

Tot i que l'època de l'any marca les necessitats, donat que ens mourem en terreny d'alta muntanya, tot es possible, la roba d'abric es sempre recomanable no oblidar-la. Botes de muntanya (canya alta), ulleres, crema solar, aigua, bastons.

Ajuntament de Meranges. Tel 972 880 074.

ON ESMORZAR
Si s'estria la ruta de Barcelona Puigcerdà per la C17.
Bar Esports a Sant Quirze de Besora. Esmorzars de forquilla espectacular.