2 de setembre del 2011

PIC SALÒRIA (2.789 m.)

CIM: Pic de Salòria (2.789 m.)
COMARCA: Alt Urgell
HORARI: 2h 45 min. (1h 40+ 1h 05 min.)
DIFICULTAT: física mitjana
CARTOGRAFIA: Parc Natural de l'Alt Urgell. Editorial Alpina. Escala: E50

RESUM:
ÀCCÉS PER CARRETERA
Des de Barcelona a Tírvia (3h 45 min.): Sortida per la Autovia (A2) fins a Cervera.
Des de Cervera:Seguir per la L-303 fins Agramunt i continuar fins Artesa de Segre per la C.14.
Des de Artesa amb direcció a Tremp per la L-512 passant pel Comiols L-512 i la C-1412 per Isona i Tremp.
Des de Tremp seguir per la C-13 fins a la Pobla de Segur i per la N-260 fins a Sort.
Des de Sort per la C-13 a Llavorsí.
Des de Llavorsí la L-504 fins a Tírvia
Des de Tírvia, Farrera o Gurb fins el coll de Conflent (2.175 m), s'arriba amb vehicle tot terreny

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Des de Barcelona la companyia ALSA (sortida des de l'Estació del Nord fins a Llavorsí (el trajecte te una durada de poc més de 5h (amb 30 minuts de parada)
Des de Llavorsí l'únic mitja es el taxi.

Ruta al cim més alt del Alt Urgell amb vistes excepcionals tant del Parc com d'Andorra
0h 00 min. Coll de Conflent (2.177 m.): Des del coll pugem en direcció NNE per una pala dreta, on de vegades cal grimpar una mica. Cap als 2.400 m arribem a l'aresta oest. Seguim per la cresta, en pujada una mica més suau. Al començament es força estreta, però després es va eixamplant.
1h 45 min. min. Pic de Salòria (2.789 m.): La vista paga l'esforç. Al sud tenim les terres de Lleida, on destaquen el Montsec i la vall del Segre; a l'oest veiem tota una sèrie de cims del Pallars, fins a l'Aneto, ja més enllà; al nord hi ha la Pica d'Estats i una mica a la seva dreta tots els cims fronterers d'Andorra; a l'est, la Tossa Plana de Lles, el Cadí i altres cims de la Cerdanya i del Berguedà.
 EPOCA ACONSELLABLE PER A FER L'ASCENSIÓ
Tot l’any tot i que d’utilització de raquetes o esquís, crampons i piolet a l’hivern son habituals.

Clima típic de l'alta muntanya amb posibilitat de pluja qualsevol dia de l'any i vegetació alpina.

Per l'estiu botas de senderisme (poden ser sabatilles de senderisme), Aigua, maquina de fotografias, prismatics.
Per la resta de l'any amb roba i material adecuat. a L'hivern: ademés de la roba d'abrig, crampons, piolet, raquetes o esquis..

LLOCS RECOMENATS
Per àpats: l'Hostal Nadalet de Tirvia. Tel. 973 622 083

Ajuntament de Tírvia: Tel. 973 622 073.
Ajuntament de Farrera: Tel. 973 622 025.