2 de setembre del 2011

LA ATALAYA (1.157 m.)

CIM: La Atalaya (1.157 m.)
COMARCA: Los Serranos
HORARI: 3 h. 15 min.
DISTANCIA: 11,100 km.
CARTOGRAFIA: IGN: Chelva 666 (27-26) E.50.

Dista de València uns 105 quilòmetres, s'accedeix per l'Autovia A-3 (València-Madrid), desviant a Utiel, en direcció Benagéber - Tuéjar, recorrent uns 30 quilòmetres.
També es pot anar des de València per la CV-35 (València-Ademús), desviant-se cap Benagéber a l'altura de Tuéjar per prendre la CV-390..

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Autobús:
EDETANIABUS

El itinerari Segueix el PR-V 114
Des de Benagèber seguir per la carretera fins l’ermita, ales afores del poble.

0 Km.: La ruta s'inicia a l'ermita de San Isidro –Benagéber, seguint un sender situat a l'esquerra i sota de l'ermita a la dreta de la carretera i seguint aquelles senyals del PRV 114
0 Km 200 m. Abeurador : Seguirem a l'esquerra en lleugera pendent i entre arbres (pins) fins arribar a un cultiu (vinyes).
0,700 km. Dipòsit (815 m.) d'aigua: Passarem al costat del dipòsit i seguim uns 400 metres fins a una casa en ruïnes.
1,100 km. Casa Ximénez: Sortejarem la casa per la dreta en lleuger descens entre bassals i una font.
2,200 km. Cruïlla (830 m.): Una veu a la cruïlla seguirem pel de la dreta fins a una nova bifurcació seguint, aquest cop, la de l'esquerra (zona de bolets en l'època) en ascens, entre arbres fins arribar a un clar.
4,700 km. Font de la Sabina (995 m.): Des de la font, baixem fins arribar a una pista.
6,100 km. Pista: Seguirem cap a la dreta per ja albirar l'ascens al Pic de la Talaia al que podem arribar seguint un tallafocs fins al coll de la Talaia.
7,400 km Coll de la Talaia (1.120 m.):  A l'esquerra del coll surt el camí fins al cim.
7,700 km. Pic La Talaia (1.157 m.): Vèrtex geodèsic.
Descens pel mateix itinerari de l'ascens.

ÉPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIÓ
Tot l’any. A l’hivern pot nevà.

El clima és continental, els vents dominants són el cerç i el llevant aquest últim provoca les pluges, generalment a l'octubre i abril, es produeixen nevades al gener i febrer.