13 d’agost del 2016

TIBIDABO (516,5 m) des de el Baixador de Vallvidrera per l'itinerari de la font de la Budellera

Cim

CIM: Tibidabo (516,5 m) Des de Baixador de Vallvidrera per la Budallera
COORDENADES CIM: 2º 7' 7.77256” E / 41º 25' 19.62681'' N
VÈRTEX GEODÈSIC: 288 124 017
COMARCA: Barcelonès
DESNIVELL: +276,5 m
HORARI: 1h 48 min (58 m + 50 min)
CARTOGRAFIA: Collserola. E. 1:20.000. Ed Alpina.

Sostre de Barcelona capital el Tibidabo sembla ser que deu al seu nom a l'unió de dos paraules tibi - dabo que significa et donaré a l'evangeli de Sant mateu, 4.9 recordan la temptació que Satanás va fer a Jesús al desert al dir-li "et donaré totx aixó, si postran-te mpadores"
L'ermita de línies gótiques, que conona el cim es va començar a construir al maig de 1865. La construció de l'actual basílica va finalitzar el 1961

COM ARRIBAR-HI:
Ronda de Dalt (Barcelona) sortida Plaça Borràs i cal seguir epr la vesant muntanya per l'Avinguda de Vallvidrera que un cop passa l'estació del FGC del Peu Funicular es transforma en la BV-1462 que més amunt deixa a la dreta la BV-1468 que be de Molins de Rei ja fins el Baixador de Vallvidrera passant per la població de Vallvidrera on a la seva plaça es deixa a la dreta la carretera que puja al Tibidabo
AP2 fins Molins de Rei on cal seguir per la BV-1468 fins Vallvidrera on s'ha de seguir per la BV-1462 fins el Baixador de Vallvidrera

Ferrocarrils de laGeneralitat (FGC). Línia Barcelona -Vallés. Estació del Baixador de Vallvidrera

Línia 128

Recorregut per pìsta
0 min: Baixador de Vallvidrera (FGC) (240 m.). Un cop dalt de l'estació seguir les escales a l'esquerra d'un panell informatiu fins el Punt d'informació del Parc.
6 min: A dreta es passa pel costat del Punt d'informació del Parc, Cal seguir amunt.
7 min: Arribada a una cruïlla que cal seguir a l'esquerra amb les indicacions d'un Pal que senyala Itineraris de la Budallera.
8 min: Entrada a l'escola El Xipres cal seguir amunt.
8 min 40 seg: Finalitza la pista cimentada travessant un passa barrat per una cadena. Seguir amunt.
10 min: Bifurcació. Seguir a la dreta amb Pal indicador Puig i can Cortada.
15 min: Pals indicador. Seguir per la pista deixam a l'esquerra un altre barrada a,b una cadena,que baixa.
20 min: Pal indicador. Seguir en direcció Tibidabo.
23 min: Replà amb bancs. Deixar a l'esquerra un corriol en direcció al Turó del Puig. Seguir per la pista.
27 min: Pal indicador Font de Canet. Seguir per la pista
28 min: Pal indicador. Seguir el corriol a la dreta en direcció a la Budellera per Baix
29 min: Font de la Budellera. Ampli espai amb taules bancs i la Font.
A la dreta de la font neixen unes escales que cal seguir fins el final.
32 min: Pal. Bifurcació. Seguir la pista en direcció Tibidabo.
37 min: Gran Fita de ciment indican Terme Municipal. A la dreta Torre de Collserola. Seguir la pista de l'esquerra .
38 min 40 seg: Pal indicador, Seguir per l'esquerra.
45 min: S'arriba sota del Tibidabo entre edificacions.
55 min: Seguir el carrer que puja anomenat Totxo i un cop dalt a la dreta ja fins el Tibidabo.
58 min: Un cop al Tibidabo cal pujar al cima seguim les escales del temple de la dreta fins arribar a l'ermita on es troba el vèrtex geodèsic i una placa informativa col·locada per l Agrupació Excursionista “Catalunya” (AE) amb motiu del seu 100tenari.
Descens pel mateix camí de l'ascensió. També un cop a les escales que baixam a la Font de la Budellera a l'esquerra surt un carrer que porta a la carretera que baixa del Tibidabo i que seguim avall en pocs minuts porta a Vallvidrera on ja l'estació Superior del Funicular que dona accés als FGC.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, aigua, telèfon, farmaciola, Roba d'abric segons l'estació de l'any. Prismàtics i màquina fotogràfica.

Tot l'any. A l'estiu s'aconsella fer-ho a primera o darrera hora del dia.

Darrera del Temple seguim el camí del Cel (a l'esquerra de l'Avió) i el camí Hillary hi ha taules i zones de pícnic amb moltes taules
Altres punts:
Abans d'entrar al Tibidabo ja el Bar Marisa amb una terrassa amb bones vistes on es poden fer àpats. Ja un menú tancat. També es pot portar l'esmorzar o el dinar i fer-ho a la terrassa
Bar Restaurant al Punt d'informació del Parc.

Es interessant visitar les caminsdedicats als conqueridors de l'Everest, Hillary i Tenzing, els dos carrers més alts de la capital catalana, seguin el camí del Cel que passa pel costat de l'històric avio que ja al parc.

La Torre de comunicacionsde Collserola inaugurada pels JJ.OO Barcelona 92.