10 d’agost del 2016

EL CASTELLET (278,6 m) o Castell de Castellet pel camí antic.

CIM: El Castellet (278,6 m) o Castell de Castellet pel cami antic.
COORDENADES CIM: 41° 39′ 49.5″ N / 1° 51′ 2.5″ E
VÈRTEX GEODÈSIC: No
COMARCA: Bages
DESNIVELL: 110,3 m
HORARI: 56 min (28 min + 28 min)
CARTOGRAFIA:

PER CARRETERA
Des de Barcelona A2 fins Abrera para seguir por la i C55 (*) i la B122 que seguirem des de el K. 18 por el Pont de Castellbell fins Sant Vicenç de Castellet.
Autopista C16 (antiga A-18) de Terrassa a Manresa, travessa el terme municipal per la zona oest.
(*) La carretera C-55 d’Abrera a Puigcerdà. Constitueix l’actual Eix del Llobregat i circula paral·lelament al curs del riu.

La carretera BV-1229 de Sant Vicenç al Pont de Vilomara, dóna accés al nucli de Sant Vicenç i comunica el municipi amb el Pont de Vilomara.
EN TRANSPORT PÚBLIC
En ferrocarril
Rodalies de CatalunyaRENFE línia R4 (Barcelona a Manresa)
Ferrocarrilsde la Generalitat que comunica Barcelona amb Manresa, per Martorell (afeixi 5 minuts més a l'itinerari).
Des de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat accedir a l'estació de RENFE pel carrer de J.M. Roma.

Trans Bages des de Manresa o Monistrol de Montserrat.

0 min: Inici a la Plaça de l'ajuntament (168,3 m) seguim avall pel carrer General Prim fins al final sota les vies del tren del Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC)
05 min: Plaça de la Generalitat, Seguim a la dreta per continuar pel carrer Enginyer Llansó que culmina en una rotonda un cop travessat el riu Llobregat.
10 min: Rotonda cal seguir amunt per la tercera sortida de la rotonda.
15 min: Un pal indicador a la dreta senyala Camí Antic del Castellet que cal seguir en mig d'una zona industrial
16 min: Pal a la dreta indican Sender local que cal seguir entre bosc.
20 min: El sender creua la posta apte per vehicles per en pocs segons tornar a la mateixa.
21 min: Pla indicador a la dreta Sender local que cal seguir.
24 min: El camí arriba sota el Castell a la dreta ja unes escales que deixarem per seguir endavant en baixada ro-deixant el Castell fins una porta metàl·lica que podrem obrir i que dona accés al castell i al Castellet coronat per una gran Estelada catalana
28 min: Cim del Castellet.

Motxilla, pals, sabatilles de trekking, aigua, telèfon, prismàtics, màquina fotogràfica.

Tot l'any. A l'estiu es millor fer l'ascensió a primera o darrera hora del dia.

Al Bar Bonachera “Amics de l'Esport”, Carrer Gran, 52. Tel 938 334 165,  es un clàssic on serveixen entrepans o plats combinats. També es por portar l'entrepà sense cap problema

Sant Pere de Vallhonesta “Cal Campaner”
Distància: 7,22 quilòmetres.
Desnivell: + 186 m
Inici Plaça de l'Ajuntament. Itinerari marcat
Agradable passejada per camins i corriols del sector oriental del terme de Sant Vicenç de Castellet, en la qual gaudirem de diferents elements del patrimoni arquitectònic, cultural, natural i paisatgístic del sector de Vallhonesta, amb vistes excepcionals del Pirineu. Aquesta caminada serveix per donar a conèixer el nou itinerari senyalitzat entre Sant Vicenç de Castellet i Sant Pere de Vallhonesta (SL-C 53).