1 d’abril del 2016

TURÓ 287 125 015 (351,35 m)

CIM: Turó 287 125 015 (351,35 m.) des de l'estació del Funicular de Vallvidrera
COORDENADES CIM: 41º 24' 18.81” n / 2º 6' 6,4” E
VÈRTEX GEODÈSIC: 287125015
COMARCA: Barcelonès / Baix Llobregat
DESNIVELL: 128,5 m
HORARI: 1h 20 min (40 + 40 min)
CARTOGRAFIA: Collserola E. 1:20 000 (Ed Alpina)

Recorregut fàcil i curt amb bones vistes de la ciutat a cavall entre Sant Just Desvern i Barcelona.

Barcelona per la Ronda de Dalt fins a la Plaça Borràs per seguir per l'avinguda de Vallvidrera fins a l'estació de Peu del Funicular. Aquí cal buscar lloc per aparcar i utilitzar el funicular de Vallvidrera fins a l'estació intermèdia carretera de les Aigües on comença el recorregut.
Tot i que el consell és deixar el vehicle a l'estació de Sarrià de Ferrocarrils de la Generalitat i fer el recorregut fins al Peu del Funicular amb el metro del Vallés.

Ferrocarril Generalitat FGCfins a l'estació de Peu del Funicular i arribar a la carretera de les aigües amb el funicular que neix a la mateixa estació utilitza'n el mateix bitllet.
Fins l'estació de Sarrià: Línies: 66, 68, V7 i N7

0 min: Sortir de l'estació del Funicular de Vallvidrera a la carretera de les Aigües (279,3 m) seguin la pista a la dreta

1 min 37 seg: Cruïlla a la dreta amb escales. Seguir per la carretera de les Aigües
10 min
: Deixem a l'esquerra un carrer asfaltat seguim per la pista carretera de les Aigües.

14 min 30 seg: Deixem una pista,  a l'esquerra, seguim per la pista carretera de les Aigües.
15 min: Carretera que creuen per un pas elevat.
 17 min 15 seg: Pal indicador al final del pas elevat deixem una pista a la dreta que baixa a la carretera seguim per la pista carretera de les Aigües per un tram asfaltat
18 min 3 seg: finalitza el tam asfaltat i torna la pista de terra.
19 min: El pas és barrat amb una cadena que impedeix el pas de vehicles. Seguir per la pista carretera de les Aigües.
20 min: Pal a la dreta de la pista que indica el camí al Turó d'en Cors per el qual anirem pujant.
26 min: Al camí troben una gran pedra decorada amb dibuixos (pintura).
26 min 30 seg: El camí s'endinsa entre pins
29 min 30 seg: Capella de Santa Maria. Seguir a l'esquerra per darrere la capella baixa'n en direcció a la pista que seguirem a l'esquerra en pujada.
37 min: Seguir un camí a l'esquerra fins a arribar novament a la pista.
39 min: Pista i camí que seguirem amunt fins al cim
40 min: Turó marcat com vèrtex geodèsic.
Descens pel mateix camí de l'ascensió.
Com davant mateix tenim el cim de Sant Pere Màrtir (Antenes) poden arribar-hi en uns 13 minuts baixa'n fins a la pista i encara'n bé per la pista o per un corriol que marxa paral·lel fins al cim de Sant Pere Màrtir.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, farmaciola, roba d'acord amb l'època de l'any, màquina fotogràfica i prismàtics Cal dur aigua.