1 d’abril del 2016

PUIG CASTELLAR (943 m.) des de La Llacuna

CIM: Puig Castellar (943 m.)
VÈRTEX GEODÈSIC: 273123001
COMARCA: Anoia
HORARI: 1h 48 min. (58 min+50 min.)
DESNIVELL: +285 m.
CARTOGRAFIA:

El Puig Castellar és el cim culminant de la Serra d' Ancosa, que comparteix amb altres serres de Miralles, Brufaganya, Montagut, i Montmell, una àmplia zona muntanyenca a cavall entre les comarques de d'Anoia, Alt i Baix Penedès, Alt Camp i Conca de Barberà, amb cims que freguen els 1.000 metres.

L'accés a La Llacuna es fa per la AP7 o N340 fins a Vilafranca del Penedès on cal seguir per la BP 2121 fins destí.
Aproximació: anant per la A-2 de Barcelona a Lleida, cal prendre la sortida d'Igualada i dirigir-se cap a Vilanova del Camí primer i Santa Margarida de Montbui després. Després de travessar el nucli antic d'aquesta població, cal continuar cap al disseminat terme de Santa Maria de Miralles. En un encreuament (al costat d'un restaurant i una gasolinera) cal girar a l'esquerra cap a La Llacuna.
Si es volen estalvia 4 km. (2+2) del recorregut es pots seguir un cop a La Llacuna,
cal entrar en el casc urbà a població cal seguir cap a la dreta per la carretera BV2138 que en 2 km. Porta al nucli de Torrebusqueta. (veure mapa recorregut pel poble al peu)

En tren
Ferrocarrils de la Generalitat estacions de Martorell, Gelida o Igualada.
Des de l'estació en autobús a La Llacuna.
Rodalies de Catalunya (RENFE) fins a Martorell on es completarà el viatge amb autobús.

En autobús
Des de Barcelona, o Vilafranca: Transports Hillsa, Hispano Llacunense S.L.
Des de Igualada: Transports Masats, S.A.
0h 00 min.: La Llacuna. Cruïlla de les carreteres BV2122 i la BV2138 seguir aquesta darrera fins a Torrebusqueta. (2 km.).
0h. 18 min.: Torrebusqueta (669 m.). Des d'aquí seguirem per dins del oble fins el final del carrer de la Plana.
0h 20 min.: Final carrer de la Plana. Seguim per la pista que neix al final del carrer i al poc passem per les ruïnes d'una Masia a la esquerra de la marxa. Cruïlla seguim en direcció al Coll del Corral. Pals indicadors.
0h.30 min.: Coll del Corral (759,3 m.): cruïlla en creeu de camins amb pal senyalitzador (al cim 2 km.200m.), seguir per la pista de l'esquerra. La pista passa sota una línia d'alta tensió,un s metres més amunt arriben a una cruïlla.
0h 38 min.: Cruïlla amb pal informatiu (a 1Km.600 m. del cim) seguir a la dreta la pista que sens abandonar.la ens portarà al cim, sens pèrdua.
0h. 58 min.: Puig Castellar (943), ampli cim amb un vèrtex geodèsic, edifici, antenes i una caseta de vigilància forestal de fusta,
També es pot baixar per la pista que neix al costat d¡una edificació de pedra sota les antenes que volta la muntanya i ens dura al Coll del Corral.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER FER L'ASCENSIÓ
Tot l'any tot i que a l'estiu por fer força calor.

PUNT D'INTERÈS

Motxilla, gorra o barret, pals. La ruta e spot fer amb calçat tou. També es recomana dur màquina de retratar i prismàtics. Cal dur aigua.

A la Llacuna passeig pel nucli antic de la Vila, el castell de Vilademàger, el dolmen de la Comallgosta i las pintures rupestres de Valldecerves.