19 de febrer del 2016

TOSSAL DEL REI (1.349,8 m) des de Fredes pel GR7

CIM: Tossal del Rei (1349,8 m) o La Taula dels Tres Reis des de Fredes pel GR7

COMARCA: El Baix Maestrat / Montsià / Matarranya

HORARI: 2h 55 min (1h 35 min.+1h 20 min)

DESNIVELL: + 464 m -464 m (acumulat)

CARTOGRAFIA: La Tinença de Benifassà. 1:30.000, Ed. El Tossal

FOTOGRAFIES: Enllaç

El Tossal del Rei, separa els regnes de València, el d’Aragó i el principat de Catalunya. La muntanya es troba situada al extrem meridional del Parc Natural dels Ports de Tortosa o Beseit, al límit entre el Baix Maestrat, la Matarranya i el Montsià.

L'ascensió al cim per el GR7 ofereix la possibilitat de passar per espectaculars boscos i vistes fins el mar de gran bellesa.

COM ARRIBAR-HI:
Amb automòbil ens hem de dirigir fins al poble de Fredes. Per arribar-hi cal anar a la vila de la Sénia. A la Sénia hi podem anar des de Tortosa per la T-331 fins a Santa Bàrbara i d’aquí per la TP-3311 fins aquesta localitat. Un altre opció és per l’autopista A-7 sortint a Alcanar i Ulldecona. Abans d’entrar en aquesta darrera vila, prendrem la TV-3319 que ens durà directament a la Sénia.
Des de el Sud per la AP7 o E15 sortim per la CV11 direcció La Sénia.
Un cop a la Sènia travessem el poble seguint les indicacions del' embassament i La Pobla de Benifassà. Aquestes indicacions ens duran fins la part superior de la vila, on hi ha una estreta carretera que porta, per la CV-105, fins embassament de Ulldecona i més enllà a una cruïlla. En aquesta cruïlla prendrem la carretera de la dreta fins el poble de Fredes (a l’esquerra aniríem cap a la Pobla de Benifassà). Un cop arribem a les quatre cases del poble ens enfilem pe un carrer (el de dalt) fins una plaça , on aparquem el vehicle.

En tren
Rodalies de Catalunya, fins l'estació d'Ulldecona + Autocar Transports HIFE a La Sénia + Taxi a Fredes (Tel. 670 699 983)
RENFE fins Castelló de la Plana + Autos Mediterraneo fins La Sénia + Taxi a Fredes )Tel. 670 699 983)

Autobús
Transports HIFE fins la Sénia
Autos Mediterraneo fins la Senia

DESCRIPCIÓDEL RECORREGUT
Seguirem una bona part pel recorregut del GR7 des de la font de la Roca i es dirigeix cap a Pinar Pla a partir d'aquest punt abandonarem el GR per seguir amunt fins el cim per camins, pistes i corriols encisadors,

00 min: Fredes (1.090 m). Sortim de Fredes seguim les marques del GR7 al costat de la Font de la Roca inicial-ment per un carrer del poble per tot seguir seguir per l'esquerre per trobar un camí que cal seguir.
15 min: El camí arriba a un punt amb tres ramificacions seguirem per la del centre.
27 min: Pla indicador seguiren per l'esquerra.
36 min: Nova ramificació del camí seguiren el camí de l'esquerra.
39 min: Amb aquest punt en dos possibilitats seguien novament per la que surt a l'esquerra.
51 min: Nou punt d'intersecció de camins seguirem al de la dreta, pista.
52 min.: Novament de les dos possibilitats seguir per la de la dreta fins un pla anomenat Pinar Pla (bosc de pi negre) abandonen el GR7 passant per davant del Mas del Ric de Fredes.
1h 03 min: Mas del Ric de Fredes (1.174 m) seguirem per l'esquerra.
1h 06 min.: Seguir a la bifurcació per el camí de l'esquerra. A partir d'aquest punt l'itinerari guanya pendent seguint un corriol que ens portarà al cim des pres d'unes quantes siga sagues,.
1h 35 min: Cim del Tossal del Rei.
Descens pel mateix itinerari de l'ascensió. També es pot fer per la pista que arriba al cim

Els boscos i les vistes

Motxilla, roba d'abric, acostuma a fer vent aigua, màquina de fotografiar, aigua. Botes de trekking.

Tot l'any. A l'hivern cal està preparat per que es pot trobar neu i gel

CLIMA
A l'hivern es registren nevades i temperatures baixes amb unes màximes de 7ºC. A l'estiu les temperatures oscil·len entre els 23 i el 30ºC.

FLORA I FAUNA
La vegetació presenta gran diversitat destacam els boscos de Roures, pi negra, boj, farigola, romaní i boix grèvol,
La fauna es rica i molt variada amb àligues, voltors, gavilans, teixons, guilles, porc senglars i la cabra hispànica.

Alberg La Font Lluny Camí de la Font Lluny, s/n 12599, La Pobla de Benifassà (Castelló) Tel. 977 72 91 25