19 de febrer de 2016

MONTSIANELL (292,5 m.) des de Amposta pel camí de la Tapa

CIM: Montsianell (292,5 m.) pel cami de la Tapa
COMARCA: Montsià
HORARI: 2h 20 (1h 20 min. + 1h min.)
DESNIVELL: +288 m.
CARTOGRAFIA:

El Montsianell es un cim al nord de la serra de Montsià i tot a la seva minsa alçada es un mirador espectacular del riu Ebre i el seu Delta així com una bona part de les Terres de l'Ebre comarques del Montsià, Baix Ebre i dels Ports.
El cim el presideix una monumental imatge escultòrica del Sagrat Cor.

A Amposta per la Carretera N-340 (Km. 1.080) o l'Autopista AP7 (Sortida 41), Fins el centre de la població aprov del Mercat Municipal.

Tren:
Autobús
Transports HIFE

0h 00 min.: Plaça Berenguer IV (9,8 m.), aprop del Mercat, seguir en direcció a Santa Bàrbara avinguda amunt fins una rotonda amb la que s'aixeca un monument. Seguirem en direcció a Freginals
0h 05 min.:Direcció camí de la Tapa per una pista asfaltada. Cruïlla amb quatre camins ens desvien a l'esquerra i seguim recte.
0h 20 min.: Cruïlla. Seguim recte veurem a la dreta una bassa
0h 24 min.: Seguim a la dreta i recte fins una nova cruïlla que a la dreta puja a l'ermita del Montsià (pal indicador). Seguirem recte amunt
0h 35 min.: Ermita. El camí passa per l'ermita de la Mare de Déu del Montsià, punt on es pot arribar amb vehicle i començar l'ascensió, a uns 4 km. del cim.
Aparcament de l'ermita del Montsià (el camí asfaltat de pujada (Nord de l'aparcament).
Segui pel camí asfaltat fins a la primera cruïlla
Cruïlla on heu de girar a l'esquerra fins una nova cruïlla
Cruïlla heu de girar a la dreta. Després de 750 metres gireu a l'esquerra seguint pel camí de Tapà (asfaltat).
0h 46 min.: Camí de Tapa. Després de 300 metres heu de girar a l'esquerra per un camí que ja encara cap a Montsianell (podeu veure el cim davant vostre). Seguiu per la vora dels tarongers que teniu a la vostra dreta fins a començar el sender de pujada.
Fins a aquest punt el recorregut presenta cap dificultat (amb una suau baixada); és aquí quan comença la pujada continuada amb alguns curts plans per a descansar. El sender està molt definit pel que no tindreu cap problema per a seguir-lo. Al final del recorregut haureu de grimpar una mica però res de l'altre món.
1h 20 min.: Cim
Descens pel mateix itinerari d l'ascensió.

Motxilla, gorra o barret. pals, Cal dur roba protectora del vent. Es aconsellat el calçat de trekking. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

Tot l'any tot i que a l'estiu la calor es forta.

Ermita de la Mare de Deu del Montsià i els camps de tarongers especialment per l'època de floració amb un intens perfum.

Cal fer una visita a la Ciutat: Castell, El Pont Penjat, molins arrossers, l'Església de Santa Maria, el marcat i clar ja amb un recorregut més llarg el Delta.
Jornades gastronòmiques de la Carxofa, Amposta: l'ultim diumenge de febrer.