19 de febrer del 2016

MONTSIANELL (292,5 m.) des de Amposta pel camí de la Tapa

CIM: el Montsianell (292,5 m) pel camí de la Tapa
COMARCA: Montsià
HORARI: 2 h 20 min(1 h 20 min + 1 h )
DESNIVELL: +288 m
DIFICULTAT: mínima
CARTOGRAFIA:

El Montsianell és un cim al nord de la serra del Montsià que  tot i  la seva minsa alçada és  un mirador espectacular del riu Ebre i del  Delta i també  d’una bona part de les Terres de l'Ebre, comarques del Montsià, Baix Ebre i dels Ports.
El cim, el presideix una monumental imatge escultòrica del Sagrat Cor.

ACCÉS PER CARRETERA
A  Amposta per la Carretera N-340 (km  1.080) o l'Autopista AP7 (Sortida 41), fins al  centre de la població a prop  del Mercat Municipal.

ACCÉS AMB  TRANSPORT PÚBLIC
Tren:
Autobús

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT
0 h 00 min : plaça Berenguer IV (9,8 m), a prop del Mercat. Continuar  en direcció a Santa Bàrbara avinguda amunt fins a una rotonda on hi ha  un monument. Continuarem  en direcció a Freginals.
0 h 05 min : direcció camí de la Tapa per una pista asfaltada. Cruïlla amb quatre camins, ens desvien a l'esquerra i continuem  recte.
0 h 20 min : cruïlla. Continuem  recte i veurem a la dreta una bassa.
0 h 24 min : continuem per la  dreta i recte fins a una nova cruïlla que, també a la dreta, puja a l'ermita del Montsià (pal indicador). Hem de continuar  recte amunt.
0 h 35 min : ermita. El camí passa per l'ermita de la Mare de Déu del Montsià. S’hi  pot arribar amb vehicle i començar l'ascensió.  Hem de caminar 4 km fins arribar al cim.
Aparcament de l'ermita del Montsià (el camí asfaltat de pujada (nord de l'aparcament).
Caminem  pel camí asfaltat fins a la primera cruïlla. Girem a l’esquerra
 fins a una nova cruïlla.
Nova cruïlla,  heu de girar a la dreta. Després de 750 metres gireu a l'esquerra seguint pel camí de Tapà (asfaltat).
0 h 46 min : camí de Tapa. Després de 300 metres heu de girar a l'esquerra per un camí que ja encara cap a Montsianell (podeu veure el cim davant vostre). Seguiu per la vora dels tarongers que teniu a la vostra dreta fins a començar el sender de pujada.
Fins a aquest punt el recorregut no presenta cap dificultat (amb una baixada suau);  és aquí quan comença la pujada continuada amb alguns curts plans per  descansar. El sender està molt definit per la qual cosa  no tindreu cap problema per  seguir-lo. Al final del recorregut haureu de grimpar una mica, però res de l'altre món.
1h 20 min : cim

Motxilla, gorra o barret i  pals.  Cal dur roba que us protegeixi  del vent. És  aconsellat el calçat de tresc.  També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER   FER L’ASCENSIÓ
Tot l'any tot i que a l'estiu la calor és forta.

Ermita de la Mare de Déu del Montsià i els camps de tarongers especialment a  l'època de floració ja que se sent  un intens perfum.

QUÈ VISITAR-HI
Cal visitar  a la ciutat: el castell, el  pont penjat, els molins els arrossars, l'Església de Santa Maria, el mercat i, és clar,  un recorregut més llarg pel Delta.
Jornades gastronòmiques de la Carxofa, Amposta, l’últim  diumenge de febrer.