3 de desembre del 2015

CIM: Grony de l'Oller (1.062 m) des de Collsuspina
COMARCA: Moianès
DESNIVELL: 168 m
HORARI: 1h (34 min + 26 min)
CARTOGRAFIA: El Moianès. E1:30.000. (Ed Piolet)

El Grony de l'Oller es amb els sues 1.026 metres el sostre de la recent oficialitzada comarca del Moianes al que es una bona excusa per assolir el cim i gaudir de les vistes i de altres ascensió i visites per una zona amb poca presencia excursionista, com per exemple el Turó de Bellver, Muntanya de Pol, l'ermita i mirador de Sant Cugat de Gavadons, Serrat dels Rocs, Roc de la Guàrdia, El Castellar, Santa Eugènia de Gomar, Serrat de Sant Valentí...

Collsuspina està situada a 19km de Vic. (per la C17 i 141-C) 37 km. de Manresa (per la C16 i 141C) , 69 km. de Barcelona (CV17 i C59), 94 de Girona (per AP7, C25 i des de Vic C17 i 141-C) 151Km. de Lleida i a 165 de Tarragona (per la AP-2 o AP7 fins Barcelona con seguirem per la B20, C17 i 141-C)

ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
En tren
Rodalies de Catalunya (RENFE) fins Centelles,Vic o Manresa
Des de Centelles autobús Transports Castellà (Línia Vic – Collsuspina – Manresa)
Tel. 938 746 666 / 938 746 800

Autobús
TransportsCastellà /Sagalés (Línia Vic – Manresa ) Tel. 938 746 666 / 938 746 800
Servei de dilluns a dissabte

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
Recorregut que transcorre majoritari-ament per pista als darrers trams tenen que resseguir els extrems de camps de cultiu.
Curiosament la senyera està situada a uns metres per sota del cim ja que aquestes está enmig d'un camp conreat.

0 min: Sortim pel Carre Major de Collsuspina (901,3 m.) a l'esquerra ja veuren el cim amb l'estelada, travessant la carretera 141-C /Vic- Manresa) per seguir amunt per la carretera Collsuspina a l'Estany passant per el nucli de les Casete s al anostra esquerra, arribam sense abandonar-la al Mas Oller.
10 min: Mas Oller. Un cop al Mas seguiren uns metres més amunt fins una corba a l'esquerra, coll de Nualard.
13 min: Coll de Nualard, pista a l'esquerra de la carretera que seguirem rodejant el Mas Nualard .
14 min: Cruïlla a l'esquerra Mas Nualard, seguirem per la dreta,
27 min: Coll Cruïlla de pistes seguiren a l'esquerra fins enfilar-se a un camp de cultiu que re-seguirem per la vorera dreta fins que al final trobaren una pista.
28 min: Pista- que es transforma ne camí camí a la dreta fins la senyera que veurem a la nostra esquerra.
34 min: Estelada que senyala el cim. Tinguem en compte que el cim esta una mica més amunt de la bandera tot i que en mig d'un camp de correu.
Veure altres rutes al cim.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquest recorregut pot fer-se tot l'any.

El paisatge es el principal al·licient del recorregut amb vistes amb molta profunditat.

Motxilla, gorra o barret. pals, Cal dur roba protectora del vent. Es pot fer en calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

Aconsellen el desplaçament a Moià (7 km des de Collsuspina) i fer el dinar o sopar al restaurant El Moianes a la Plaça Moianes un preu i una qualitat, espai, atenció i preparació increïbles.
A l'hora d'esmorzar aconsello el fer-ho a un dels bars que trobaren entram al poble per la carretera de Vic a Manresa, a la dreta a l'esquerra ja un amb molt mala atenció.

A Moià ja una bona oferta de diferents categories.

A la carretera entre Collsuspina i Moià trobaren a la esquerra una desviament a les Coves del Toll, un espai interessant de visitar.
A Moià el Museu Històric de Moià.