15 de juliol del 2015

TURÓ DE COLLSEROLA (286,6 m.)

CIM: Turó de Collserola (286,6 m.)
COMARCA: Barcelonès
HORARI: 55 min. (35 min. + 20 min.)
CARTOGRAFIA: Collserola. Editorial. Alpina. Escala 1:20.000

La Rabassada, km. 0 comença al costat muntanya de la B20 (Ronda de Dalt) tot i que els vehicles els tenim que deixar a un del carrer de la banda mar de la B20 (Ronda de Dalt)

El més rapit es en metro L3 (color verd) fins l'estació de Penitents.
També en Bus Línies 50, 73 N4 V15 direcció Llobregat (costat muntanya de la B20) i 60, 73, 123, 124, N4, V15 direcció Besos (costat mar de la B20)

0h00 min.: Estació metro Penitents (149,9 m. Sortir de l'estació per el carrer D'Anna Piferrer en direcció al lateral mar de la B20.
0h 2' 26” : Lateral B20 seguir a l'esquerra fins el primer semàfor (Km 0 Rabassada) que travessaran a la banda muntanya de la B20 seguin a l'esquerra per agafar pel semàfor la bora esquerra de la Rabassada que seguirem fins el primer carrer a l'esquerra.
0h 5 min.: Carrer Gutemberg. Seguirem totes les escales amunt fins el final carrer Navata.
0h 7 min. Carrer Navata. Seguir a l'esquerra per continuar pel primer carrer a la nostra dreta (Carrer Navata) que resseguiren fin el final del Carrer Trullols, on el carrer finalitza amb una plaça amb bancs.
0h 11 min.: Plaça .(228,4 m.) Seguiren a l'esquerra per un carrer asfaltat.
0h 13 min.: El carrer està barrat amb una cadena, .Seguirem amunt fins trobar un altre cadena
0h 17 min. : Cadena i cartell informatiu. A 'esquerra la carretera de les Aigües, l'itinerari segueix amunt fins una placa amb terra i una torre elèctrica.
0h 18 min. : Torre elèctrica. La ruta segueix per una camí ample amb forta pendent a l'esquerra paral·lels a un reixat a la nostre esquerra.
0h 35 min.: Turó de Collserola
Descens pel mateix camí de l'ascensió o al arribar a la torre elèctrica seguir un corriol a la dreta d'aquesta fins el Club de Tennis Vall Parc, que travessarem primer per unes escales al costat d'un diposit i més tard per l'asfalt en mig del club fins la Rabassada (Carretera a Sant Cugat) al costat de la parada del Autobús 119 que ens deixarà a l'estació de metro de Penitents.

Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant.

Les vistes de la Cuitat

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns primàtics. Cal dur aigua.