15 de juliol del 2015

PUIG CLARÀ (314,6 m.)

CIM: Puig Clarà (314,6 m.)
COMARCA: Pla de l'Estany
HORARI: 1h 30 min. (1h 00 min. + 30 min.)
CARTOGRAFÍA:

ÀCCES PER CARRETERA:
Des de Tarragona (217 km.), Barcelona (120 km.) o Girona (22 km.)D
Cal agafar l’autopista A-7 (de Barcelona a França) i deixar-la per la sortida núm. 6; llavors, cal prendre l’autovia C-66 que condueix directament a Banyoles, després de 13 Km.
Una altra opció és prendre la N-II que comunica i enllaça amb l’autovia C-66 en el desviament que hi ha al terme de Sant Julià de Ramis.
Des de Lleida (276 km.)
Es pot prendre l’Eix Transversal (C-25) en direcció a Girona. Llavors cal prendre l’autopista AP-7 (de Barcelona a França) i deixar-la en la sortida núm. 6. Tot seguit cal enllaçar amb l’autovia C-66 que condueix directament a Banyoles, després de 13 Km. En la sortida de l’Eix Transversal (C-25), també es pot prendre la N-II fins al desviament que hi ha al terme de Sant Julià de Ramis que comunica amb la C-66 en direcció a Banyoles.
Una altra opció és prendre l’autopista A-2 en direcció a Barcelona i llavors enllaçar amb l’A-7 en direcció a Girona. Tot seguit, agafar la sortida núm. 6 i prendre l’autovia C-66 que condueix directament a Banyoles, després de 13 Km.
Com arribar-hi: Al punt de sortida a Santa María de Porqueres
Des de l’Oficina de Turisme de l’Estany de Banyoles seguiu l’itinerari 1 (Volta a l’Estany) fins arribar a l’església de Santa Maria de Porqueres,
ÀCCES EN TRANSPORT PÚBLIC
En taxi
Banyoles Tel. 972 570 516
Itinerari senyalitzat
0h 00 min.: Can Morgat (Km. 1 GIV 5248) de Porqueres. All peu del turó de Morgat per continuar l’itinerari marcat, per un camí ample que serpenteja entre els camps seguint el l’itinerari senyalitzat fins als peus del turó de can Morgat.
0h 15 min.: Estanyol en aquest punt ja una zona d’estanyols..0h 30 min.: Can Morgat i les llacunes de Can Morgat seguir en direcció al puig Clarà,
passant pel costat mateix de la llacuna de l’Aulina. A partir d’aquí el camí comença a enfilar-se cap als turons. El tram final entre matorrals fa la volta al cim per la vesant septentrional
1h 10 min.: Puig Clarà (314,6 m.)